دسته‌بندی نشده

ایمپلنت پایه کوتاه چیست ؟ و چه کاربردی دارد

ایمپلنت پایه کوتاه چیست ؟

ایمپلنت یک روش رایج کاشت دندان به شمار می رود که امروزه بسیاری از افراد برای ثابت ماندن دندان از آنها استفاده می کنند. ایمپلنت پایه کوتاه چیست ؟ ایمپلنت ها در دو نوع پایه کوتاه و پایه بلند تولید می شوند که نمونه پایه کوتاه آن اصولا برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که حجم کمی استخوان درون فک دارند. ایمپلنت پایه کوتاه امروزه مصرف بالایی را از آن خود کرده است و دندانپزشکان می توانند با کمک آنها به راحتی کاشت دندان را برای همه افراد انجام بدهند بدون این که نیازی به پیوند و جراحی عمیق باشد.

لازم به ذکر است که ایمپلنت ها دارای دو نوع پایه کوتاه و پایه بلند تولید می شوند که نمونه پایه کوتاه آنها برای افرادی که دارای فک کوچک‌ و گوشتی هستند کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بدون عوارض است و به راحتی درون لثه قرار می گیرد تا دندان به آن پیچ شده و قابل استفاده شود. استفاده مداوم و عملکرد عالی این ایمپلنت های پایه کوتاه باعث شده تا محبوبیت زیادی را به دست بیاورد و دندانپزشکان با اطمینان بیشتری از آنها استفاده کنند تا کاشت دندان برای افراد انجام بدهند. این محصول شبیه به یک پیچ می باشد که درون لثه قرار داده می شود و کاملا بهداشتی و استریل است و هیچ گونه آسیبی به لثه وارد نخواهد کرد.

خرید انواع موتور ایمپلنت با کیفیت های عالی از دنت لند

کاربرد ایمپلنت پایه کوتاه چیست ؟

ایمپلنت پایه کوتاه کاربردهای بسیار گسترده و فراوانی دارد به همین دلیل مراکز دندانپزشکی به استفاده از آن روی آورده اند. از کاربردهای مهم و ویژه این محصول دندانپزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برای پروتز ثابت تکی و چند تایی در فک کاربرد دارد.
  2. برای درمان فک پایین بی‌دندانی، با چهار ایمپلنت با طول کوتاه برای پشتیبانی از اوردنچر یا شش ایمپلنت کوتاه که برای حمایت از پروتز ثابت استفاده می‌شود.
  3. در فک بالا بدون دندان، دو ایمپلنت با طول کوتاه، به همراه ایمپلنت‌های بلندتر در استخوان آرواره‌ای پیشین، در ناحیه دیستال قرار داده می‌شوند تا از اوردنچر فک بالا یا یک پروتز ثابت پشتیبانی کنند.

برای کاشت دندان ثابت و متحرک از ایمپلنت پایه کوتاه استفاده می کنند زیرا این محصول توانسته بهترین عملکرد را داشته باشد و به خوبی درون لثه قرار گرفته و دندان را در خود جای بدهد. کاربردهای گسترده این نمونه ایمپلنت پایه کوتاه سبب شده تا مراکز دندانپزشکی به صورت ویژه از آن استفاده کنند و به راحتی کاشت دندان را برای افراد انجام بدهند. کاشت دندان نیاز به پیچ ایمپلنت دارد که پیچ های بلند برای افرادی که استخوان زیادی در فک دارند مناسب است و پیچ کوتاه برای افرادی که دارای استخوان کم هستند کارایی دارد.

ایمپلنت پایه کوتاه چیست ؟برای خرید تجهیزات جراحی دندانپزشکی کلیک کنید

مزایا و معایب ایمپلنت پایه کوتاه چیست ؟

ایمپلنت پایه کوتاه دارای مزایا و معایب فراوانی می باشد که از مهمترین مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیازی به پیوند استخوان نیست.
  • درد کمتری به همراه دارد.
  • زمان سریع تری برای کاشت آن انجام می شود.
  • هزینه کمتری دارد.
  • به عصب و قشاء دندان آسیبی وارد نمی شود.
  • نصب بسیار آسانی دارد.
  • خون ریزی در نصب آن کمتر است.

این مزایا باعث شده تا دندانپزشکان از ایمپلنت پایه کوتاه برای کاشت دندان استفاده کنند و افراد با اطمینان کامل از آنها استفاده نمایند. این محصول دندانپزشکی در کنار مزایای فراوان گفته شده همواره معایبی هم دارد که در زیر قصد داریم تعدادی از معایب آنها را نام ببریم:

  1. برای هم مناسب نیستند و ممکن است جوابیه خوبی نداشته باشد.
  2. در برخی لثه ها به خوبی نصب نمی شود.
  3. برخی افراد هم ممکن است به آنها حساسیت داشته باشند که این عفونت را به همراه دارد.

افراد هنگام کاشت دندان به روش ایمپلنت همواره تحقیقات لازم را انجام می دهند و از مزایا و معایب محصول مطلع می شوند تا بتوانند بهترین تصمیم را گرفته و بهترین نمونه ایمپلنت را برای کاشت انتخاب نمایند. در کل ایمپلنت های پایه کوتاه عملکرد و کارایی بهتری از خود نشان داده اند از این رو مصرف بیشتری را هم از آن خود کرده اند. توجه کردن به کیفیت و کارایی و ماندگاری و از همه مهمتر ضد حساسیت بودن ایمپلنت های پایه کوتاه بسیار مهم می باشد به همین دلیل افراد در این زمینه بیشتر تحقیقات انجام می دهند تا بدانند که کدام نمونه ایمپلنت برای آنها مناسب است و بدون آسیب و درد و خونریزی به راحتی نصب می شود.

تفاوت ایمپلنت پایه کوتاه با ایمپلنت معمولی چیست؟

ایمپلنت ها نمونه ها و مدل های مختلفی دارند که از آنها می توان به ایمپلنت پایه کوتاه و معمولی اشاره کرد. نمونه های پایه کوتاه همان گونه که از نامشان مشخص است همواره از نظر اندازه کوچکتر هستند و نصب آنها آسان تر و بهتر است. نمونه های معمولی دارای پایه بلندی هستند که نصب سخت تر و زمان گیر تری دارند. ایمپلنت های معمولی که با نام ایمپلنت سنتی هم شناخته می شوند همواره نصب آنها نیاز به جراحی عمیق تر دارد که این درد و خونریزی زیادی را برای افراد به همراه خواهد داشت. ایمپلنت های پایه کوتاه در یک جلسه نصب می شوند اما نمونه های معمولی در چندین جلسه نصب خواهند شد که این برای افراد بسیار دردناک و خسته کننده خواهد بود.

پس ناگفته نماند که تفاوت ایمپلنت پایه کوتاه با ایمپلنت معمولی در اندازه و نحوه و مدت نصب آنها می باشد. استفاده از ایمپلنت های معمولی همواره نیاز به مراقبت های بسیار زیاد و شدید تری دارند اما نمونه های پایه کوتاه سریع تر ترمیم می شوند. ایمپلنت های معمولی هم به نوبه خود طرفداران بسیاری دارند زیرا پس از کاشت و بهبودی فرد می تواند به راحتی با آنها تغذیه کند، این نمونه دندان ها حالت طبیعی دارند و می توان به راحتی آنها را جایگزین لثه بدون دندان و یا دندان های شکسته کرد. اطلاع از تفاوت های بارز و آشکار میان ایمپلنت های پایه کوتاه با ایمپلنت های معمولی به شما کمک می کند تا بتوانید با آنها آشنا شوید و همواره بهترین نمونه را برای خود انتخاب کنید تا بتوانید بهترین دندان را در اختیار داشته و با کمک آنها غذا ها را بهتر بجوید.

دنت لند ارائه دهنده انواع تجهیزات دندانپزشکی با پایین ترین قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پانزده =