دسته‌بندی نشده

بریج دندان چیست ؟ | مراحل انجام بریج دندان به چه صورت است ؟

بریج دندان چیست ؟

بریج دندان چیست ؟ بریج دندان که با نام پل دندان هم شناخته می شود یکی از روش های رایجی می باشد که دندان پزشکان امروزه از آن استفاده می کنند تا بتوانند فضای دندان های خالی را به راحتی پوشش بدهند. در این روش اصولا از دندان های کناری استفاده می کنند تا بتوانند یک پل را ایجاد کرده و با کمک آنها دندان مصنوعی را در جای خود قرار بدهند تا هم جلوه دندان ها بهتر شود و هم بتوان از آنها استفاده کرد. بریج ها بسیار مقاوم و با کیفیت هستند و مانند روکش بر روی دندان های کناری قرار می گیرند و دندان کشیده و خالی را به راحتی پر می کند تا افراد بتوانند تغذیه راحت تری داشته باشند و دچار مشکل نشوند. این روش تفاوت آشکاری با ایمپلنت دارد که یکی از آنها نداشتن درد و خونریزی می باشد زیرا ایمپلنت در داخل لثه پیچ می شود و درد و خونریزی و مشکلات زیادی را به همراه دارد.بریج همواره توسط دندانپزشک اندازه گیری و قالب گیری می شود تا متناسب با اندازه دندان ها باشد و سپس آنها را تهیه کرده و در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید فضای دندان خالی خود را پر کنید و زیبایی را به لبخند های خود هدیه بدهید. این روش درد ندارد و در مدت زمان کوتاهی هم انجام خواهد شد و البته دندان ها به راحتی قابل شستشو و مسواک زدن هستند.

خرید تجهیزات دندانپزشکی با بالاترین کیفیت از دنت لند

انواع بریج دندان چیست ؟

انواع بریج دندان وجود دارد که هر فرد متناسب با نوع نیاز خود می تواند آن را انتخاب کرده و تهیه نماید، از انواع این بریج ها می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  1. پل ثابت سنتی؛ این نمونه از دندان ها اصولا با کمک سیم فلزی هم به یکدیگر متصل می شوند و ممکن است که چندین دندان را پوشش بدهند.
  2. پل کانتیلور؛ این نمونه دندان ها اصولا برای افرادی مناسب است که تنها در یک طرف فک دارای کمبود دندان هستند.
  3. پل مریلند؛ این نمونه دندان ها اصولا برای ترمیم دندان های جلویی کاربرد دارند و همواره با رزین پیوند شده اند.
  4. پل پشتیبانی شده با ایمپلنت؛ این بریج با کمک ایمپلنت در جای خود قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که با توجه به نوع مشکل دندان خود می توان از دندانپزشکان کمک گرفت و متناسب با همان نوع بریج را انتخاب کرد و تهیه نمود، این بریج های نام برده اصولا بدون درد هستند و زمان زیادی هم نیاز ندارند تا تهیه شوند و در اختیار شما قرار بگیرند و تنها ممکن است که برای انجام آن نیاز به تراشیدن حدودی دندان های کناری باشد، البته در بریج پشتیبانی شده با ایمپلنت همواره درد ‌و خونریزی دارد اما مقاومت بیشتری هم از خود نشان داده است. با شناخت انواع بریج ها و اطلاع از نحوه انجام هر کدام می توان به راحتی بهترین نمونه را انتخاب کرد و توسط دندانپزشک به آن دسترسی پیدا کرد.

برای خرید موتور ایمپلنت با پایین ترین قیمت کلیک کنید

مراحل انجام بریج دندان :

انجام بریج دندان همواره باید طی مراحلی مختص به خود طی شود تا دچار مشکل نشوید، از مهمترین و اصلی ترین مراحل انجام بریج دندان می توان به مراحل زیر اشاره کرد:

  • ابتدا دندانپزشک دندان های کناری فضای خالی را می تراشد تا تاج نداشته باشند و بتوانند به خوبی تاج ساخته شده و مصنوعی را در خود جای بدهند.
  • سپس از دندان های شما یک اسکن دیجیتال می گیرند و پس از آن دندان های شما را قالب گیری می کنند تا بتوانند به صورت دقیق از فضای خالی و اندازه دندان ها مطلع شوند.
  • در این مرحله پل یا همان بریج تهیه شده را در دهان شما قرار می دهند تا کاملا تنظیم گردد و بخش های نامناسب آن اصلاح گردد و سپس بدون مشکلی می توانید شروع به غذا خوردن کنید.

این پل ها یا همان بریج ها مزیت ها و ویژگی های بارز و منحصر به فردی را در خود جای داده اند که با کمک این مزایا در بازار ها هم معرفی خواهند شد، مراحل تهیه و انجام بریج دندان همواره طبق اصول و استاندارد ها انجام می شود تا افراد هنگام استفاده دچار مشکلات نشوند.

مزایای بریج دندان چیست ؟

بریج دندان همان گونه که گفتیم مزیت های فراوانی هم دارد که برخی از این مزایا باعث شده تا روز به روز به تعداد مصرف کنندگان این روش افزوده شود، قابل ذکر است که از مزایای نهفته در این دندان ها و استفاده از آنها می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • تغذیه و گاز گرفتن را آسان تر خواهد کرد.
  • از حرکت کردن و جابه‌جایی دندان های باقی مانده جلوگیری می کنند.
  • توانایی جویدن غذا ها و صحبت کردن را بیشتر و بهتر خواهند کرد.
  • لبخند را زیباتر می کند.

بدانید که نداشتن دندان باعث می شود تا شما نتوانید تغذیه درستی در طول روز داشته باشید و در نتیجه بدن شما ضعیف خواهد شد به همین دلیل است که به دندان نیاز دارید همین امر باعث شده تا دندان ‌پزشکان از بریج ها برای ترمیم دندان های خالی شما استفاده کنند که ماندگاری و دوام زیادی دارند و می توانند بهترین عملکرد را هم از خود نشان بدهند. مسلما نداشتن درد و خونریزی و نقاحت زیاد کمک کرده تا استقبال مردم از این گونه دندان ها بیشتر از قبل شود.

این مطلب را هم بخوانید: تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت

مراقبت های بعد از بریج دندان:

زمانی که شما از دندان های بریج استفاده می کنید و آنها را در دهان خود قرار می دهید همواره باید مراقبت های ویژه و لازمی هم داشته باشید که از مراقبت های بعد از بریج دندان می توان گفت که باید روزانه دوبار مسواک زدن و حتی از نخ دندان هم استفاده نمود تا دندان ها تغییر رنگ ندهند، باید روزانه زیر دندان بریج را تمیز نمود تا دچار پوسیدگی نشود، غذا های فیبر دار و گیاهی را باید بیشتر مصرف کنید تا ماندگاری و دوام دندان ها بیشتر شود. هر چه مراقبت های انجام شده برای نگهداری از دندان ها بهتر و مرتب تر انجام شود مسلما دندان های قرار داده شده در دهان شما عمر بیشتر خواهند کرد و دچار شکستگی و پوسیدگی نخواهند شد و تیزی خود را حفظ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *