تجهیزات دندانپزشکی

تفاوت اپکس فایندر و اپکس روتاری | بررسی ویژگی های دو دستگاه

تفاوت اپکس فایندر و اپکس روتاری :

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت اپکس فایندر و اپکس روتاری آشنا کنیم. در دندان پزشکی همواره دستگاه های متعددی وجود دارد که هر کدام برای فعالیتی کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند، بدانید که در میان آنها دستگاه اپکس فایندر و اپکس روتاری بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده اند. لازم به ذکر است که این دستگاه از جهت های مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند از بارز ترین تفاوت این دستگاه باید بگوییم که اپکس فایندر برای درمان ریشه دندان کاربرد دارد و اپکس روتاری برای درمان و ترمیم کانال دندان مورد استفاده قرار می گیرد، زمانی که شما برای عصب کشی دندان به دندان پزشک مراجعه می کنید همواره با کمک دستگاه اپکس فایندر اندازه طول کانال دندان و عصب را بررسی می کنند تا بتوغنتد به صورت دقیق و کامل آن را تخلیه نمایند، پس از بررسی طول عصب نیاز به دستگاه اپکس روتاری دارند تا با کمک آن بتوانند عصب و کانال را تخلیه کرده تا هیچ گونه میکروب و باکتری و عفونتی در محیط دندان باقی نماند. البته باید بدانید که این دو دستگاه از نظر شکل ظاهری و قطعات هم متفاوت هستند و تفاوت آنها تنها به عملکردشان ختم نمی شود. اهمیت وجود این دستگاه باعث شده تا روز به روز به تعداد مصرف کنندگان آن افزوده شود و مراکز دندانپزشکی و مطب ها به تهیه و مصرف آن روی بیاورند، با اطلاع از تفاوت هر یک از دستگاه های دندانپزشکی به خصوص این دو نمونه دستگاه می توان با اطمینان بیشتری اقدام به خرید آنها کرد. ما در زیر به صورت جداگانه هر یک از این دو دستگاه را معرفی خواهیم کرد تا شما با عملکرد هر نمونه و همچنین تفاوت آنها آشنا شوید و بتوانید هنگام خرید دستگاه دندانپزشکی با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنید.

دنت لند ارائه دهنده جدیدترین تجهیزات دندانپزشکی

اپکس فایندر چیست :

این محصول دستگاهی الکترونیکی می باشد که در طب دندانپزشکی کاربرد دارد و وظیفه اصلی آنها اندازه گیری دقیق طول عصب دندان می باشد تا دندانپزشک بداند که تا چه اندازه باید از اندو ها استفاده کند و همچنین نوع اندو را هم بشناسد تا بتواند به خوبی به میکروب های داخل دندان دسترسی پیدا کرده و آنها را خارج نمایند. این دستگاه هیچ گونه اشعه مضری ندارد به همین دلیل امروزه جایگزین عکس برداری یا همان رادیوگرافی ها شده است، دقت و عملکرد این دستگاه بسیار بالا می باشد به همین دلیل است که مواد و خون خود در داخل عصب را به راحتی تشخیص می دهد و در نتیجه به درستی به پایان عصب دسترسی پیدا می کند و به پزشک کمک می نماید تا عصب کشی را بدون درد و در مدت زمان کوتاهی انجام بدهد. این دستگاه ابعاد کوچکی دارد و فضای کمی را در بر می گیرد، البته بدانید که اپکس فایندر دارای یک صفحه مانیتور کوچک می باشد که بر روی آن ابعاد و اندازه یا همان طول دقیق عصب ثبت می شود و در اختیار پزشک قرار می گیرد.

همچنین بخوانید :  کندانسور دندانپزشکی چیست ؟ و چه کاربردی دارد

برای بانوان باردار و یا افرادی که دارای معلولیت ذهنی هستند همواره این دستگاه بسیار کاربردی می باشد زیرا اشعه ای ندارد که به آنها آسیب وارد کند، این دستگاه شکستگی عمودی ریشه دندان را هم به خوبی درمان خواهد کرد به همین دلیل در میان دندانپزشکان محبوبیت زیادی دارد. قابل ذکر است که دستگاه اپکس فایندر نه تنها برای اندازه گیری عصب دندان کاربرد دارد بلکه برای بهبود بخشیدن و ترمیم ریشه هم مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد فراوان و عملکرد عالی این دستگاه در طب دندانپزشکی باعث شده تا تولید و مصرف آن هم روز به روز بیشتر از قبل شود.

ویژگی های اپکس فایندر :

دستگاه اپکس فایندر همواره ویژگی های بارز و منحصر به فردی دارد که با وجود آنها شهرت و اعتبار پیدا کرده است، از مهمترین ویژگی های این دستگاه کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دستگاه اشعه ایکس ندارد و در نتیجه به بدن افراد آسیبی وارد نخواهد کرد.
  • کار با دستگاه آسان می باشد و نیازی به مهارت و تجربه ندارد.
  • مدت زمان ترمیم دندان ها را کاهش می دهد
  • استفاده از آن هزینه افراد را نسبت به رادیوگرافی کاهش خواهد داد.
  • سرعت آن بالا می باشد و همواره دقت بسیار زیادی هم دارد و در نتیجه می توان با اطمینان از آن استفاده کرد.

ویژگی های فراوان و خاص این دستگاه باعث شده تا مراکز دندانپزشکی را به سمت خود جذب نمایند.

اپکس روتاری چیست :

اپکس روتاری از دستگاه پر مصرف در طب دندانپزشکی می باشد زیرا با کمک آن می توان به درمان ریشه دندان بدون درد کمک کرد، قابل ذکر است که این دستگاه هم عصب را درمان می کند و هم در صورت آسیب دیدن عصب آن را ترمیم می نماید و همچنین سرعت بهبودی دندان را هم بالا خواهد برد، در گذشته ازدست برای تخلیه میکروب های داخل دندان استفاده می کردند که هم زمان زیادی نیاز داشت و هم درد زیادی را برای بیمار به همراه داشت، اما امروزه با تولید دستگاه اپکس روتاری دیگر نیازبه زمان زیادی نیست و با کمک آن به راحتی عصب را ترمیم کرده و درمان می کنند و سپس دندان را با مواد کامپوزیتی پر می نمایند. اپکس روتاری دارای فایل های مختلفی می باشد که به راحتی زمان استفاده حالت عصب را به خود می گیرند و در نتیجه دندانپزشک متناسب با اندازه و نوع کانال شما فایل را انتخاب می کند.

همچنین بخوانید :  بهترین مارک لایت کیور دندانپزشکی

دقت بالا و عملکرد دقیق این دستگاه باعث شده تا بتواند به خوبی هم عصب را تخلیه نماید و هم  ریشه آن را پاکسازی کند و بدون این که فرد بیمار در حین انجام کار و پس از انجام کار دردی را متحمل شود. با کمک این دستگاه می توان به ترمیم صحیح دندان ها کمک نمود زیرا آنها بر روی سلامت بدن بسیار موثر هستند و باید سالم بمانند.

ویژگی های اپکس روتاری:

دستگاه اپکس روتاری هم مزایای خاص خود را دارد که از مهمترین ویژگی های این دستگاه می توان موارد زیر را نام برد:

  1. این دستگاه سرعت و دقت بالایی دارد.
  2. نیازی به دخالت دست ندارد.
  3. درد کمتری را برای بیمار به همراه دارد.
  4. ظرافت و دقت بالایی هم دارد.

این دستگاه توانسته جایگاه ویژه ای را در طب دندانپزشکی از آن خود کند.امیدواریم از این مقاله که در مورد تفاوت اپکس فایندر و اپکس روتاری بود از مطالب بهره ی کافی را برده باشید.

معرفی برند اپکس لوکیتور وودپیکر

اپکس لوکیتور که با نام اپکس فایندر هم شناخته می شود از دستگاه ها و تجهیزات دندان پزشکی می باشد که استفاده از آن اهمیت زیادی دارد. برند وودپیکر برندی چینی است که همواره بهترین دستگاه های دندانپزشکی را تولید می کند و در اختیار بازار های جهانی قرار می دهد، یکی از دستگاه های تولید شده توسط این برند اپکس لوکیتور نام دارد که از آن برای اندازه گرفتن کانال ریشه دندان و اندو استفاده می کنند. این برند در دنیا شناخته شده است و بر پایه مقاومت الکتریکی می باشد. در زمینه معرفی برند اپکس لوکیتور وودپیکر باید بگوییم که این برند با تولید بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های دندان پزشکی و ارائه آنها با ضمانت کتبی به مشتریان همواره توانسته شهرت و اعتبار زیادی را به دست بیاورد. این دستگاه دقت بسیار بالایی دارد و هر ساله نمونه های جدیدی از آن وارد بازار ها می گردد که عیوب نمونه های قبلی را ندارند و از همه مهمتر با کیفیت تر هم هستند. کشور چین تولید کننده این برند می باشد که همواره محصولات لوکس فایندر یا همان اپکس لوکیتور را با بهترین قطعات و تجهیزات تولید می نماید تا بتوانند با دقت بالا به دندانپزشکان کمک کنند که به راحتی کانال ریشه دندان را اندازه گیری کنند و آن را مورد درمان قرار بدهند. دستگاه اپکس لوکیتور برند وودپیکر همواره دارای تکنیک اندازه‌گیری چند فرکانسی و قابلیت سیستم هشدار اندازه گیری می باشد و این هشدار را به صورت صوتی به دندانپزشک اطلاع می دهد.

همچنین بخوانید :  واترجت دندان چیست ؟ | چند نوع واترجت داریم

برای درمان ریشه دندان حتما دندان پزشک باید بداند که کانال چه اندازه ای دارد که در حالت عادی این کار امکان پذیر نیست و یا بسیار سخت است، اما با وجود دستگاه اپکس لوکیتور وودپیکر دیگر نیازی به نگرانی نیست زیرا این دستگاه در کوتاه ترین زمان ممکن کانال ریشه دندان را اندازه گیری می کند و همواره دقیق ترین اندازه را در اختیار دندانپزشک می گذارد تا بدون بروز هیچ گونه مشکلی بتواند دندان بیماران را درمان کند. اپکس لوکیتور ها یا همان اپکس فایندر ها نمونه ها و مدل های مختلفی دارند که همه از برند وودپیکر هستند و از نظر کیفیت و کارایی ثابت شده اند و امروزه می توان آنها را در بسیاری از مراکز دندانپزشکی و مطب ها مشاهده کرد که به صورت حرفه ای توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می گیرند. صفحه‌ نمایش تمام مدل های این دستگاه رنگی هستند به همین دلیل است که به صورت کاملا واضح نمایش می دهد و به دلیل نداشتن خطا محبوبیت زیادی به دست آورده است. با وجود این دستگاه دیگر نیازی نیست که هم دندانپزشک زمان زیادی را برای تخلیه کانال ریشه دندان زمان بگذارد و هم بیمار نیاز نیست درد زیادی را تحمل کند، با کمک دستگاه نام برده تمام فعالیت اندازه گیری و تخلیه و غیره در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. شهرت جهانی این برند باعث شده تا روز به روز به طرفداران محصولات این برند در دنیا افزوده شود و مراکز دندانپزشکی با اطمینان بیشتری این برند را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =