دسته‌بندی نشده

مقایسه الکتروسرجری و پیزوسرجری | اهمیت استفاده دو دستگاه در دندانپزشکی

مقایسه الکتروسرجری و پیزوسرجری :

در این مقاله قصد داریم به مقایسه الکتروسرجری و پیزوسرجری بپردازیم. زمانی که شما به دندانپزشکی ها مراجعه می کنید همواره با دستگاه های مختلفی مواجه خواهید شد که هر یک برای فعالیتی کاربرد دارند و به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند، از پرکاربرد ترین دستگاه ها که امروزه بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده اند می توان به دستگاه الکتروسرجری و پیزوسرجری اشاره کرد که هنگام مقایسه این دو دستگاه می توان با مشخصات و ویژگی های آنها آشنایی کامل پیدا کرد. دستگاه الکتروسرجری برای جراحی دندان ها کاربرد دارد که اصولا جراحی بدون درد و خونریزی را برای دندانپزشکان فراهم می کنند تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی فعالیت خود را انجام بدهند. این دستگاه وظیفه برش لثه و کنترل خونریزی را به عهده دارد.دستگاه پیزوسرجری دستگاهی است که دارای تیغه های مستحکم و مخصوص می باشد و همواره توانایی برش دادن استخوان را هم دارد تا بتوان فک را برای کاشت دندان یا همان ایمپلنت آماده کرد، دست این دستگاه بسیار بالا می باشد به همین دلیل می توان آن را تنظیم نمود تا به اندازه استخوان را باز نماید. این دستگاه کاربرد عالی دارد و می تواند استخوان را به خوبی برش دهد تا بتوان ایمپلنت را به خوبی انجام داد. هنگام مقایسه خواهید فهمید که دستگاه الکتروسرجری برای برس لثه و پوست کاربرد دارد و دستگاه پیزوسرجری برای برش دادن استخوان فک کاربرد دارد.

دنت لند ارائه دهنده انواع تجهیزات دندانپزشکی

الکتروسرجری دندانپزشکی :

همان گونه که در بالا توضیح دادیم دستگاه الکتروسرجری یک دستگاه پر کاربرد در طب دندانپزشکی می باشد که به تازگی تولید و روانه بازار ها گشته است، این دستگاه عملکرد عالی از خود نشان داده است زیرا دندانپزشکان می توانند با کمک آن به راحتی جراحی دندان ها را انجام بدهند بدون این که فرد درد زیادی را متحمل شود و یا خونریزی زیادی را داشته باشد، این دستگاه تیغه ای مقاوم و مستحکم دارد که در زمان برش لثه و گوشت همواره باعت انعقاد خون می شود و در نتیجه خونریزی را هم کنترل می کند. در بخش نوک تیغه این دستگاه همواره یک الکترود وجود دارد که باعث می شود تا بافت خشک شود و خونریزی دندان متوقف شود و جراحی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. دقت بالای دستگاه هنگام برش دادن گوشت و لثه باعث شده تا دندانپزشکان به راحتی از آنها استفاده کنند بدون این که گوشت لثه زیادی باز شود و خونریزی شدن پیدا کند. این دستگاه با کمک حرارت تولید شده عمل برش و انعقاد خون را انجام می دهد به همین دلیل توانسته عملکرد عالی را از خود نشان بدهد. لازم به ذکر است که استفاده کردن از این دستگاه در طب دندانپزشکی همواره باعث شده تا جراحی دندان ها بدون درد و خونریزی انجام شود، دقت این دستگاه بالا می باشد به همین دلیل نه برش های ایجاد شده توسط آن زیاد می باشد و نه بافت ها دچار سوختگی و آسیب دیدگی می شوند.

مزایا و معایب الکتروسرجری:

الکتروسرجری همواره دارای مزایا و معایبی هم می باشد که اصولا مزایای آن بیشتر می باشد و مراکز دندانپزشکی را به سمت خود جذب خواهد کرد، از مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره‌ کرد:

  1. الکترود های این دستگاه قابلیت خمدیگی و شکل گیری دارند.
  2. حرارت آنها باعث سوختن بافت ها و خشک شدن آنها نمی شود.
  3. خون ریزی را به خوبی قطع خواهد کرد.
  4. برش گوشت لثه را به صورت دقیق انجام می دهد.

از معایب این دستگاه نیز می توان به موارد زیر اشاره‌ کرد که عبارتند از:

  • سرعت این دستگاه بالا می باشد و در صورت نداشتن تمرکز برش ها بیش از حد انجام خواهند شد.
  • نیاز به بی حسی قوی دارد.
  • ممکن است باعث سست شدن بخش های دیگر دارای ایمپلنت گردد.
  • زمان استفاده برای لثه ممکن است که بوی سوختگی بافت خود را به راحتی حس کنید که اصلا خوشایند نیست.

اطلاع از مزایا و معایب این دستگاه به شما کمک می کند تا بتوانید هنگام خرید با اطمینان بیشتری اقدام به تهیه دستگاه کنید و زمان استفاده از آن هم به مراتب بیشتر دقت داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

مقایسه الکتروسرجری و پیزوسرجری

برای خرید دستگاه الکتروسرجری کلیک کنید

پیزوسرجری دندانپزشکی :

پیزوسرجری در دندانپزشکی جایگاه ویژه ای دارد و همواره می توان با اطمینان کامل از آنها استفاده کرد زیرا این دستگاه تنها در دندانپزشکی کاربرد دارد و می تواند با سرعت بالا و دقت زیاد عمل برشکاری استخوان لثه را انجام بدهد، برای ایمپلنت کردن یا همان کاشت دندان ها می توان از این دستگاه استفاده کرد، جراحی کردن استخوان ها یا همان کاشت دندان امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است تا افراد بتوانند بهتر از دندان ها استفاده کنند. دستگاه پیزوسرجری دستگاهی با عملکرد عالی می باشد که امروزه می توان آن را در بسیاری از مراکز دندانپزشکی مشاهده کرد. این سیستم با استفاده از میکرووایبریشن آلتراسونیک عمل برش را انجام می دهد به همین دلیل است که دقت آن بسیار بالا می باشد.حساس بودن استخوان و آسیب دیدن آن هنگام برش دادن با دست باعث شده تا دستگاه پیزوسرجری تولید شود زیرا این دستگاه می توان به راحتی برش دقیق و کوچک را برای قرار دادن ایمپلنت انجام داد. این دستگاه جایگزین روش های سنتی شده تا افراد با درد و خونریزی کمتری بتوانند دندان کاشته و از آن استفاده نمایند.

مزایا و معایب پیزوسرجری:

مزایا و معایب دستگاه پیزوسرجری همواره مانند سایر دستگاه ها زیاد می باشد، مزایای مختلف این دستگاه عبارتند از :

  1. برش آن میکرومتری و دقیق می باشد.
  2. این دستگاه قابلیت تنظیم دارد یعنی می توان با تنظیم آن بافت سخت را برش داد و بافت نرم را نگه داشت تا آسیب دیدگی کمتر باشد.
  3. در این روش خونریزی لثه و فک تقریبا صفر می باشد به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.
  4. بیمار در این روش احساس درد ندارد و کاملا راحت خواهد بود.

از معایب موجود در دستگاه پیزوسرجری همواره می توان تنها به افزایش زمان جراحی اشاره کرد، البته اصولا دندانپزشکان به سلامت بیمار توجه می کنند تا دندان های او به خوبی در لثه قرار بگیرند و بتوانند فرد را کمک کنند که از دندان ها بهتر استفاده کنند بدون این که دچار درد شوند. قابل ذکر است که این دستگاه با وجود مزایای فراوان همواره طرفداران بسیاری پیدا کرده است. آسیب دیدگی کمتر فک و بافت ها و همچنین دقت بالا و التیام سریع بافت ها باعث شده تا استفاده از آن روز به روز بیشتر از قبل گردد.امیدواریم در این مقاله که در مورد مقایسه الکتروسرجری و پیزوسرجری بود از مطالب بهره ی کافی را برده باشید.

خرید دستگاه پیزوسرجری با کیفیت عالی از وبسایت دنت لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *