دسته‌بندی نشده

نکات مهم در مورد جرم گیری دندان | بررسی علت های به وجود آمدن جرم دندان

نکات مهم در مورد جرم گیری دندان :

امروزه داشتن دندان هایی سالم و زیبا باعث بالا رفتن اعتماد به نفس فرد در جامعه میشود که این زیبایی میتواند با رعایت بهداشت دهان و دندان امکان پذیر باشد.در این مقاله ما به بررسی نکات مهم در مورد جرم گیری دندان می پردازیم.  یکی از روش های تمیز کردن دندان ها روش جرمگیری است در واقع جرم گیری اولین، اساسی ترین و ساده ترین راه جهت رسیدن به سلامت دهان و دندان می باشد. در جرم گیری، جرمها و پلاکهای میکروبی روی دندان که باعث التهاب لثه، خونریزی و تورم لثه، بوی بد دهان و همچنین پوسیدگی دندانها می شود برداشته می شوند. واقعیت این است که فقط توسط یک جرم گیری می توانیم مانع ایجاد تمام این مشکلات شویم یا آنها را درمان کنیم.

خرید تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت های عالی

جرم دندان چیست ؟

جرم دندان به عنوان یک ماده سخت معدنی از جنس فسفات کلسیم است که روی دندان تشکیل می ‌شود. نحوه شکل‌ گیری جرم دندان به‌‌ این ترتیب است که اول پلاک تشکیل می‌شود. پلاک، ماده‌ ای است که‌ روی دندان قرار می‌گیرد و به مرور زمان میکروبها به آن ‌اضافه می‌شوند و در ابتدا با یک مسواک ساده از بین میرود و اگر آنها را از بین نبرید کم کم تبدیل به ماده سختی میشود که سطح زبر و از جنس آهکی را در دندان های به وجود می آورند. جرم های دندان به صورت لکه قهوه ایی در دندان به وجود می آیند که به مرور زمان حفره ایی در دندان به وجود می آورند که بنام پوسیدگی دندان شناخته میشود.

علت های به وجود آمدن جرم دندان :

استفاده کم از مسواک :

پلاک های دندان در بزاق ، باقیمانده مواد غذایی و باکتری ها وجود دارند که اگر از مسواک کم استفاده کنید و یا اصلا استفاده نکنید به صورت یک لایه نرم و چسبنده به جرم دندان تبدیل میشود.

استفاده نکردن از خمیر دندان هنگام مسواک زدن :

خمیر دندان دارای ذرات سیلیس میباشد که کمک زیادی در پیشگیری و از بین بردن جرم های دندان میکند. مسواک زدن به همراه خمیر دندان زدودن پلاک دندان ها را ساده تر میکند.

جرمگیری نکردن دندان ها :

بهترین روش برای از بین بردن جرم های دندان، جرمگیری آنهاست که بسیاری از افراد دندان های خود را جرمگیری نمیکنند. جرمگیری باعث میشود علاوه بر تمیز شدن جرم های دندان، جرم های موجود در لثه هم از بین برود.

استفاده نکردن از نخ دندان :

نخ دندان و مسواک مکمل یکدیگرند. پلاک های دندان علاوه بر روی دندان ها در فضای بین دندان ها و زیر و کناره های لثه هم میتواند تشکیل جرم دهد که استفاده نکردن از نخ دندان باعث افزایش جرم ها میشود.

ارتودنسی لازم را انجام نمیدهید :

برخی افراد دندان های روی هم سواری دارند که بدون فاصله در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این دندان ها اجازه عبور مسواک و یا نخ دندان را نمیدهند بنابراین جرم ها در این نوع دندان ها تجمع میکنند و با ارتودنسی کردن دندان ها از پوسیدگی دندان ها جلوگیری میکنید.

نکات مهم در مورد جرم گیری دندان

روش های جرمگیری دندان به چه صورتی است :

جرمگیری دندان به سه روش دستی ، وسایل اولتراسونیک و روش لیزری انجام میگیرد.

روش دستی با ابزار ساده :

این روش برای از بین بردن جرم های ساده روی دندان است که به وسیله ابزاری ساده اقدام به تمیز کردن دندان ها میکنند.

روش اولتراسونیک یا ابزارهای تخصصی تر :

در روش اولتراسونیک از ابزارهایی با نوک فلزی خاص استفاده میشود که با ایجاد ارتعاشات به صورت آرام و چرخشی برای از بین بردن جرم های ضخیم تر اقدام میکند.

جرم گیری به روش لیزری :

جرم گیری به روش لیزری را معمولا بعد از اتمام مراحل درمانی برای کاهش التهاب استفاده میکنند.

برای خرید تجهیزات عمومی دندانپزشکی با قیمت های مقطوع کلیک کنید

عوارض های بعد از جرمگیری دندان :

جرمگیری دندان با تمام مزایایی که دارد گاها دارای عوارض هایی جانبی هم میباشد که برخی از این عوارض ها شامل :

جرم ها دندان به صورت لایه ایی روی دندان را میپوشانند که این امر باعث میشود در هنگام مصرف نوشیدنی های گرم یا سرد حساسیتی را در دندان ها احساس نکنید و هنگامی که جرمگیری انجام میشود این لایه برداشته میشود و با برخورد مایع سفید کننده با مینای دندان ، دندان های شما در برابر عوامل خارجی حساس تر شده و واکنش نشان میدهد.

امکان دارد بعد از اتمام جرمگیری شاهد تورم و قرمزی لثه باشید که این امر با قرار گرفتن لثه ها با مایع سفید کننده میتواند اتفاق افتد.

محصولات جرم گیری دندان دارای تنوع زیادی میباشد که استفاده از مواد شیمایی قوی در روند جرم گیری دندان ، ممکن است باعث سوختگی بافت نرم لثه ، احساس سوزش در گلو و معده شود.

در دندان های لایه های غنی وجود دارد که سفید کننده حاوی پراکسید هیدوژن میتواند به آن آسیب وارد کند.

امیدواریم در این مقاله با نکات مهم در مورد جرم گیری دندان آشنا شده باشید.

خرید جدیدترین دستگاه های جرمگیر دندانپزشکی از وبسایت دنت لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *