دانستنی های دندانپزشکی

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت | کامپوزیت دندان بهتر است یا بلیچینگ

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت :

در این مقاله می خواهیم به بررسی تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت بپردازیم. زمانی که برای ترمیم و بازسازی دندان های خود به دندانپزشکی ها مراجعه می کنید همواره از مواد و روش های مختلفی استفاده می شود، برای داشتن زیبایی دندان های شما همواره از بلیچینگ و کامپوزیت استفاده می شود که هر کدام دارای مشخصاتی هستند و از جهت های مختلفی با هم تفاوت دارند. بدانید که این دو ماده با هم متفاوت هستند زیرا بلیچینگ در اصل سفید کردن دندان ها با مواد در مطب و توسط پزشک می باشد و همواره کامپوزیت موادی است که برای پر کردن دندان ها استفاده می شود و اصولا با کمک آن عیوب دندان ها را از بین می برند که رنگ آن متناسب با رنگ دندان ها می باشد.در روش اول که گفتیم موادی وجود دارد که مانند وایتکس عمل می کنند و همواره انواع جرم موجود بر روی دندان ها را از بین می برند و می توان با کمک آن به دندان های سفید و زیبا دست پیدا کرد که اصولا با نام لبخند هم این روش شناخته می شود و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و در روش دوم از مواد کامپوزیتی استفاده می شود که اصولا شکستگی دندان ها را ترمیم می کنند.

دنت لند ارائه دهنده تجهیزات دندانپزشکی با برندهای معتبر اروپایی

بلیچینگ دندان :

همان گونه که گفتیم بلیچینگ سفید کردن دندان ها می باشد که امروزه افراد به آن علاقه وافری دارند تا خط لبخند خود را جلوه ببخشند. در این روش هیچ گونه موادی بر روی دندان های شما قرار نمی گیرد و تنها یک مایع بدون رنگ بر روی دندان های شما قرار می گیرد و با کمک لیزر آبی رنگ جذب آنها می شود و پاک خواهد شد، قابل ذکر است که این روش هیچ گونه آسیبی برای دندان ها ندارد و تنها باعث لایه برداری آنها می شود. در دندان پزشکی ها همواره این روش با مواد قوی تر و طی ۳ الی ۴ جلسه انجام می شود به همین دلیل ماندگاری و دوام بیشتری خواهد داشت و عملکرد بهتری هم از خود نشان خواهد داد. پس از چند جلسه انجام بلیچینگ شما می توانید نتیجه را مشاهده کنید که دندان های شما تا چه اندازه سفید و براق شده اند به همین دلیل اعتماد به نفس هم پیدا خواهید کرد. دندان های زرد خود را که در اثر مصرف خوراکی ها و رسیدگی نادرست به دندان ها در اختیار دارید می توانید با کمک این روش سفید و جذاب کنید تا جلوه بهتری پیدا کنند.

همچنین بخوانید :  ارتودنسی نامرئی چیست ؟ | انواع ارتودنسی نامرئی

مزایای بلیچینگ :

بلیچینگ همواره مزیت های فراوانی را به همراه خود دارد به همین دلیل امروزه آقایان و بانوان به آن روی آورده اند تا بتوانند دندان های خود را سفید و زیبا کنند، از مزایای نهفته در این روش می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • مواد آن هیچ گونه ضرری ندارد.
  • اشعه آبی رنگ آن به بدن آسیب وارد نمی کند.
  • انجام آن بسیار ساده و راحت می باشد.
  • هیچ گونه دردی را برای افراد ندارد.
  • مدت زمان هر جلسه کوتاه است.
  • عملکردی عالی هم دارد.

بدانید که شما با کمک این روش می تواند امروزه به راحتی از دندان های زرد خداحافظی کنید و به آرزوی خود یعنی سفید بودن دندان ها دست پیدا کنید و در نتیجه لبخندی خاص داشته باشید. بدانید که مزایای استفاده از این دستگاه نه تنها طرفداران آن را بیشتر کرده بلکه فعالیت دندان‌پزشکان را هم افزایش داده است.

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت

خرید جدیدترین دستگاه های بلیچینگ  با بالاترین کیفیت ها

کامپوزیت دندان :

کامپوزیت در اصل موادی می باشد که برای عصب کشی و پر کردن دندان ها از آن استفاده می کنند، این ماده همرنگ دندان ها می باشد به همین دلیل است که برای ترمیم کردن دندان ها و از بین بردن عیوب هم از آنها استفاده می کنند، لازم به ذکر است که این ماده حالت خمیری دارد که به کمک قالب بر روی دندان ها قرار می گیرد و فرم دهی می شود. در صورتی که دندان های شما دارای شکستگی باشند همواره می توان با کمک کامپوزیت این مشکل را برطرف نمود، همرنگ بودن آن با دندان ها کمک می کنند تا کاملا طبیعی دیده شود به همین دلیل استفاده از آن طرفداران بسیاری دارد. این ماده پس از قرار گرفتن بر روی دندان ها همواره توسط نور آبی رنگ مستحکم و مقاوم می گردد.بدانید که کامپوزیت ها نمونه های مختلفی دارند که هر کدام برای فعالیتی مناسب هستند، از نمونه های این ماده می توان به کامپوزیت هیبرید، کامپوزیت میکروفیلد، کامپوزیت نانوفیلد و کامپوزیت آی پی اس ونیرها اشاره کرد که همه آنها مصرف بالایی را از آن خود کرده اند.

همچنین بخوانید :  دلایل تغییر رنگ دندان | انواع تغییر رنگ دندان

مزایای کامپوزیت :

کامپوزیت هم به نوبه خود مزیت های فراوانی دارد که همین مزایا موجب مصرف بالای آن گشته است، مهمترین مزیت های این محصول عبارتند از:

  • با کمک آن می توان عیوب دندان ها را به صورت کامل از بین برد.
  • در زمان استفاده از آن دندان ساییده نمی شود.
  • هزینه مناسب تری نسبت به لمینت دارد.
  • شکستگی و پریدگی دندان را هم ترمیم می کند.
  • دندان ها را صاف و زیبا می کند
  • باعث یک دست شدن و سفیدی دندان ها می شود.

این مزایا باعث شده اند تا افراد بتوانند با اطمینان کامل از کامپوزیت استفاده کنند و با کمک آن دندان های سالم و زیبا داشته باشند، البته زمانی که دندان شما عصب کشی می شود با کمک این ماده سطح خالی آن پر خواهد شد تا دندان همسطح سایر دندان ها باشد و فرد احساس ناراحتی نکند. این ماده هیچ گونه آسیبی برای بدن ندارد.

این مطلب را هم بخوانید: فایل روتاری چیست ؟

بلیچینگ بهتر است یا کامپوزیت :

همان گونه که در ابتدا هم گفتیم این دو روش با هم متفاوت هستند، اگر می خواهید دندان هایی سفید داشته باشید می توانید به راحتی از بلیچینگ استفاده کنید به همین دلیل بلیچینگ برای داشتن دندان سفید بهترین گزینه و انتخاب می باشد. کامپوزیت ماده است است که با کمک آن می توان ترمیم دندان ها را انجام داد به همین دلیل برای این گزینه مناسب می باشد از این رو باید توجه کنید که به چه نوع فعالیتی برای دندان خود نیاز دارید تا متناسب با آن مشاوره دریافت کرده و از آن استفاده کنید. هر دو نمونه بر روی ظاهر دندان ها تاثیر گذاشته و آنها را زیبا تر می کنند.امیدواریم از مطالب این مقاله که با موضوع تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت بود بهره ی کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =