تجهیزات دندانپزشکی

دستگاه روتاری دندانپزشکی چیست ؟ | اهمیت دستگاه روتاری در دندانپزشکی

دستگاه روتاری دندانپزشکی چیست ؟

دستگاه روتاری دندانپزشکی چیست ؟ انجام خدمات دندانپزشک بر روی دندان ها از طریق ابزار و دستگاه های ویژه ای صورت می گیرد. یکی از پرکاربردترین دستگاه های ویژه درمان ریشه و بخش سطحی دندان ها، روتاری می باشد که جایگزین حرکات دست شده است تا درمان مشکلات دهان و دندانی به ویژه بخش ریشه دندان، به صورت صحیح تر و آسان تر انجام گیرد. دستگاه روتاری دندانپزشکی با دقت زیاد و کیفیت بالا، کانال ریشه را پاکسازی کرده و مشکلات ریشه را با درصد موفقیت بالایی حل و رفع می نماید. بدون شک استفاده از این دستگاه برای درمان، در مقایسه با روش ها و تکنیک های قدیمی، از سرعت عمل و حصول نتیجه بهتری برخوردار می باشد.برخی افراد بنا به دلایل متعددی دچار پوسیدگی و درد دندان ها می شوند. هنگام بروز چنین مسئله ای اولین گام مراجعه به متخصص است. دندانپزشک با بررسی دندان ها و همچنین تصاویر اشعه ایکس، ممکن است نیاز به روکش و یا عصب کشی را تشخیص دهد. در حقیقت چنانچه درد و عفونت به بخش هایی که رگ های خونی و اعصاب دندان هستند برسد، تنها راه، درمان ریشه یا به اصطلاح عوام عصب کشی دندان است. برای عصب کشی، متخصصان ابتدا با دستگاه مخصوص، ریشه و عصب دندان را خارج می کنند و سپس دندان را پر می‌ کنند. همچنین متخصصان برای کامپوزیت یا لمینت دندان های سالم جهت زیبایی و ترمیم دندان های آسیب دیده و پوسیده جهت حفظ دوام، از دستگاه مخصوصی استفاده می نمایند. این دستگاه به دلیل اهمیت انجام درمان ها بر روی ریشه، تاج و سطح دندان ها ابداع شده و با نام روتاری معرفی گردیده است که به پزشکان جهت انجام اقدامات دندانپزشکی کمک شایانی می ‌نماید. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و کاربرد آن با ما در این نوشتار همراه باشید.

همچنین بخوانید :  وسایل مورد نیاز دندانپزشکی | نکات مهم در مورد تجهیزات دندانپزشکی

برای خرید تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت های عالی کلیک کنید

کاربرد دستگاه روتاری دندانپزشکی چیست ؟

دستگاه روتاری دندانپزشکی، دستگاهی جدید با سبکی نوین است که به جامعه دندانپزشکی کمک می کند تا در جهت رفع مشکلات دندان ها، با دقت و تمرکز بالاتری اقدام نمایند. اصلی ترین کاربرد دستگاه روتاری دندانپزشکی، عصب کشی یا درمان ریشه دندان می باشد. پس از تزریق بی حسی، دندانپزشک با دستگاه روتاری شکافی در بخش بالای دندان ها ایجاد می کند تا ریشه قابل رویت شود، سپس با استفاده از ابزارهای مخصوص دستگاه روتاری با نام فایل، اقدام به برداشتن پالپ آلوده دندان می نماید و پس از باز شدن کانال دندان، عصب را خارج می کنند. پس از اعمال آنتی بیوتیک ها جهت جلوگیری از بروز عفونت و تمیز کردن کانال دندان، دندانپزشک بخش خالی شده را با موادی ویژه پر می‌ کند. در انتها نیز بخش شکافته شده ی بالای دندان با مواد مخصوص مسدود می شود تا راه نفوذی باقی نماند. در حقیقت دستگاه روتاری دندانپزشکی با حرکات بسیار ریز و حساس، به خوبی کانال ریشه دندان را خالی می کند و سبب می شود که فرآیند عصب کشی نسبت به روش های سنتی و پیشین با سرعت و دقت بیشتری انجام شود‌. کاربرد دیگر دستگاه روتاری، برای تراش دندان جهت اصلاح فرم یا نصب روکش ونیر همچون لمینت می باشد. افرادی که متقاضی استفاده از روکش ونیر از نوع لمینت باشند، نیاز است بخشی از مینای دندان آنها جهت نصب روکش شفاف، برش داده شود. دستگاه روتاری مجهز به ابزار برش، از قابلیت تراش و تغییر شکل دندان ها با سرعت های مختلف از کم تا زیاد برخوردار است و تیغه آن از جنس الماس یا کاربید تنگستن ساخته شده است. دستگاه روتاری دندانپزشکی مجهز به ابزار برش، از سه بخش تولید کننده نیروی چرخش (بدنه)، منتقل کننده نیروی چرخشی (گردن) و برش دهنده ( سر) تشکیل شده است. متخصصان با استفاده از این دستگاه قادر هستند دندان ها را جهت آماده سازی لمینت، برش دهند و یا پس از ارتودنسی جهت اصلاح فرم دندان ها از آن استفاده نمایند. دستگاه روتاری مجهز به ابزار پولیش نیز جهت صیقل دادن و پولیش سطح دندان ها کاربرد دارند که بخش متحرک آن در انواع مدل ها ارائه شده است.

همچنین بخوانید :  بهترین مارک لایت کیور دندانپزشکی

دستگاه روتاری دندانپزشکی چیست ؟

مزایای استفاده از دستگاه روتاری دندانپزشکی چیست ؟

• یکی از بهترین مزایای استفاده از دستگاه روتاری دندانپزشکی در درمان ریشه یا عصب کشی دندان ها می باشد که امروزه مورد توجه مراجعه کنندگان قرار گرفته است و سبب افزایش سرعت عمل انجام فرآیندهای درمانی می شود.
• این دستگاه کاربری سهل و آسان دارد و به دندانپزشکان جهت انجام هرچه بهتر و دقیق تر درمان کمک می کند.
• دستگاه روتاری دندانپزشکی، درد کمی ایجاد می کند و به همین علت یک جایگزین مناسب برای روش سنتی می باشد.
• نتیجه ی درمان با این دستگاه، از کیفیت بالاتری برخوردار است و راحتیِ و آسودگی بیماران را در پی خواهد داشت.
• تمرکز و دقت بالاتر از جمله نتایج درمان ریشه دندان با دستگاه روتاری می باشد.
• موتور دستگاه روتاری صدای بسیار کمی دارد و محیطی آرام را برای دندانپزشکی برقرار می سازد.
• این دستگاه از همان جهت و مسیری که وارد دهان شده است، از همان مسیر نیز خارج می شود و آسیبی به نواحی دیگر دهان و دندان های مجاور وارد نمی کند.

خرید جدیدترین تجهیزات اندو با پایین ترین قیمت از دنت لند

معایب دستگاه روتاری دندانپزشکی چیست ؟

در گذشته قیمت این دستگاه به دلیل محدود بودن واردات در کشور، بالا بود که این مسئله جزو معایب آن بشمار میرفت؛ اما امروزه دستگاه روتاری دندانپزشکی در طیف وسیعی از مدل ها و سبک ها با قیمت مناسب و کیفیت بالا در دسترس متخصصان قرار دارد و معایبی برای آن وجود ندارد.

همچنین بخوانید :  کاربرد کن کاغذی دندانپزشکی

سخن پایانی

امروزه یکی از ملزومات و ابزارهای اساسی و مهم برای تجهیز کردن دندانپزشکی، دستگاه روتاری نام دارد که در انواع مدل های مختلف ارائه شده است و با توجه به امکانات و ویژگی‌ ها، برای امور مختلفی کاربرد دارد. این دستگاه به دلیل سرعت، تمرکز و دقت بالاتر هنگام درمان مشکلات دندان های بیماران و همچنین ایجاد درد کمتر، به عنوان یک روش جایگزین مناسب شیوه های سنتی و قدیمی شناخته می شود. قیمت این دستگاه نیز بر مبنای برند، کارایی و مدل آن تعیین می شود و پیشنهاد می شود صرفاً از فروشگاه های معتبر خریداری گردد. در این مقاله با شما در مورد دستگاه روتاری دندانپزشکی چیست ؟ صحبت کردیم؛ امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

خرید اندو روتاری دندانپزشکی با کیفیت و قیمت عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پنج =