دانستنی های دندانپزشکی

آبچوریشن دندان چیست ؟ | چگونگی انجام آبچوریشن دندان

آبچوریشن دندان چیست ؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی موضوع آبچوریشن دندان چیست ؟ می پردازیم.روش های متعددی در طب دندانپزشکی وجود دارد که از آنها برای ترمیم دندان ها استفاده می کنند، یکی از این روش ها با نام ابچوریشن شناخته می شود که در این روش ریشه دندان مورد درمان قرار می گیرد، پر کردن کانال های ریشه دندان هم با این نام معرفی خواهد شد. پر کردن دندان ها پس از عصب کشی کردن انجام می شود تا دندان ها خالی نمانند و بتوان از آنها به راحتی استفاده کرد. قابل ذکر است که اگر دندان شما دارای عفونت باشد هنگام عصب کشی و پر کردن دندان همواره از روش ابچوریشن بهره می برند تا عفونت وارد عصب و خون شما نشود. اگر دندان شما دچار عفونت شدید باشد و این عفونت به عصب رسیده باشد مسلما درد فراوانی را هم برای شما به همراه خواهد داشت که با مراجعه به دندانپزشک می توانید به راحتی مشکل خود را حل کرده و بیماری را درمان نمایید.

در این روش از دستگاه مخصوص آن استفاده می شود و سپس موادی با نام گوتا پرکا به ریشه دندان تزریق می گردد که این ماده باعث می شود تا عفونت عصب و ریشه دندان به راحتی از بین برود، بدانید که این روش هیچ گونه درد و خونریزی ندارد و تنها در کوتاه ترین زمان ممکن توسط دندانپزشکان با کمک دستگاه مخصوص انجام می شود تا بیمار از دندان درد خلاص شود.

همچنین بخوانید :  ابسه دندان چیست ؟ | راه های درمان ابسه دندان

خرید تجهیزات دندانپزشکی با پاببن ترین قیمت از دنت لند

نحوه انجام ابچوریشن دندان:

انجام دادن ابچوریشن دندان همواره باید طی مراحلی مخصوص انجام شود که دندان‌پزشکان با این مراحل آشنایی کامل دارند و آنها را طبق اصول انجام می دهند تا بتوانند به درمان دندان درد افراد کمک نمایند، در این روش ابتدا دندان پزشک کانال دندان و ریشه را به صورت کامل با کمک دستگاه تخلیه می کند و عصب های عفونی و خراب را جدا می نماید تا باکتری در دندان وجود نداشته باشد که باعث عفونت بیشتر شود و سپس آن را با مواد مخصوص پر می کنند تا خالی نباشد و همسطح سایر دندان ها قرار بگیرد و عمل جویدن راحت گردد. پس از عصب کشی دندان یعنی خالی کردن کانال ریشه همواره ماده ای با نام گوتا پرکا درون دندان قرار می گیرد سپس با دستگاه اضافه های آن را برش می دهند تا یکسان گردد.

تمام مراحل گفته شده باید با دقت بالا انجام شود تا هم ریشه دندان عفونت کرده به صورت دقیق تخلیه گردد و هیچ گونه باکتری و عفونتی در آن باقی نماند که وارد لثه و خون شود و هم کانال ها به خوبی پر گردند که نقطه ای برای نفوذ هوا و میکروب باقی نماند و دندان  شما مانند روز اول خود شود تا فرد هنگام غذا خوردن دچار مشکل نشود و بتواند از دندان خود بهترین استفاده را داشته باشد. نداشتن درد و خونریزی هنگام انجام دادن این روش و همچنین کوتاه بودن زمان درمان باعث شده تا این روش محبوبیت زیادی را به دست بیاورد و افراد به جای کشیدن دندان آنها را ترمیم کنند.

همچنین بخوانید :  راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان چیست ؟

آبچوریشن دندان چیست ؟

چه زمانی برای ابچوریشن دندان مناسب است؟

زمانی که شما از درد دندان به دندانپزشکی مراجعه می کنید همواره پس از معاینه و رادیوگرافی اگر دندان پزشکی تایید کننده پالپ یا همان عصب دندان شما دچار عفونت و آسیب شده است شما باید از روش ابچوریشن استفاده کنید تا دندان شما در مدت زمان کوتاهی بهبود پیدا کرده و برای استفاده مهیا گردد. اگر دچار شرایط زیر شدید باید حتما به دندان پزشک مراجعه کنید و با روش ابچوریشن مورد درمان قرار بگیرید، این روش ها عبارتند از:

  1. اگر هنگام مصرف نوشیدنی های سرد و گرم درد شدیدی احساس کردید.
  2. اگر زمان جویدن غذا دندان شما دچار درد زیادی شد.
  3. اگر دندان شما لق شده باشد.
  4. اگر لثه تا نزدیک دندان دچار تورم شده باشد.
  5. در صورت سیاه شدن دندان باید از این روش استفاده کرد.
  6. بوی بد دهان
  7. آبسه کردن دندان و لثه و خارج شدن جرم و عفونت از آن زمانی است که باید از این شیوه استفاده کرد.

در صورتی که با هر یک از مشکلات گفته شده مواجه شدید و درد زیادی را از ناحیه دندان خود متحمل شدید بهترین کار این است که به مراکز دندانپزشکی مراجعه کنید و در مدت زمان کوتاهی با روش ابچوریشن آنها را درمان کنید تا درد آنها از بین برود و بتوانید مدت زمان بیشتری از دندان خود استفاده کنید بدون این که نیاز به کشیدن دندان باشد. بهترین زمان برای انجام این کار توجه کردن به موارد گفته شده می باشد زیرا با بروز مشکلات گفته شده شما درد زیادی را متحمل خواهید شد که تنها با کمک این شیوه از آنها رهایی پیدا خواهید کرد.

این مطلب را هم بخوانید: بریج دندان چیست ؟

همچنین بخوانید :  علت تغییر رنگ کامپوزیت و لمینت دندان چیست ؟

بعد از ابچوریشن دندان چه مراقبت هایی لازم است که صورت گیرد:

پس از این که شما برای دندان های عفونت کرده و آسیب دیده خود از روش ابچوریش استفاده کردید همواره باید مراقبت های لازم و ضروری را هم انجام بدهید که دچار مشکل نشوید، از این مراقبت ها پس از انجام ابچوریشن می توان به موارد زیر اشاره کرد که اهمیت ویژه و زیادی هم دارند، این مراقبت ها عبارتند از:

  • باید توجه کنید که به صورت مداوم از مسواک استفاده کنید تا بهداشت دهان و دندان شما خفظ شود.
  • باید از جویدن غذا های سفت و سخت خودداری کنید.
  • خوراکی های شیرین را نباید زیاد مصرف نمود.
  • مصرف دخانیات را باید کمتر کرد.

با توجه کردن به موارد گفته شده می توانید از آسیب دیدن دندان ترمیم شده جلوگیری کنید، قابل ذکر است که در صورتی که پس از انجام اپچوریش دچار درد شدید می توانید با مصرف مسکن آن را بهبود ببخشید اما اگر درد کاهش پیدا نکرد باید به دندانپزشکی مراجعه کنید تا چکاب شوید، خوردن غذای های سفت پس از انجام دادن این کار همواره باعث می شود تا مواد داخل دندان به صورت کامل از دندان خارج شوند که این ممکن است عفونت و درد زیادی را به همراه داشته باشد، به همین دلیل است که پس از انجام این کار بر روی دندان ها باید از غذاهای سرو و نرم استفاده کرد چون گرما هم باعث نرم شدن و خارج شدن مواد داخل دندان می شود.امیدواریم از مطالب این مقاله که در مورد آبچوریشن دندان چیست ؟ بود بهره ی کافی را برده باشید.

برای خرید انواع آبچوریشن ایرگیشن کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =