دانستنی های دندانپزشکی

بهترین مواد ضدعفونی کننده کانال دندان

بهترین مواد ضدعفونی کننده کانال دندان چیست ؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین مواد ضدعفونی کننده کانال دندان آشنا کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. کانال دندان از اصلی ترین بخش های دندان می باشد که هنگام عصب کشی دندان باید ضد عفونی شود تا دچار عفونت نگردد و بتواند به بهترین شکل ممکن مورد درمان قرار بگیرد. لازم به ذکر است که دندانپزشکان برای ضد عفونی کردن کانال دندان ها اصولا از مواد متعددی استفاده می کنند که وجود برخی از آنها در طب دندانپزشکی بسیار لازم و ضروری می باشد، بدانید که مواد ضد عفونی کننده نمونه های مختلفی دارند که برخی از آنها به عنوان بهترین نمونه ها شناخته می شوند، از بهترین این مواد می توان به محلولی اشاره کرد که حاوی هیپوکلرید سدیم می باشد زیرا این ماده قابلیت از بین بردن انواع میکروب ها و باکتری های موجود در دهان و کانال دندان را دارا می باشد، براساس گفته دندانپزشکان این ماده قابلیت از بین بردن انواع ویروس ها و اسپورت ها را دارا می باشد به همین دلیل می توان با اطمینان کامل از آن استفاده کرد و کانال دندان را برای عصب کشی و پر کردن ضد عفونی نمود.

بهترین مواد ضد عفونی کننده باید بتواند در کنار از بین بردن انواع میکروب ها و ویروس های داخل دهان و کانال دندان همواره از آسیب دیدن دندان هم جلوگیری کنند، اصولا دندانپزشکان این ماده را گرم می کنند و در داخل کانال دندان قرار می دهند زیرا می دانند که گرم بودن محلول باعث می شود تا عملکرد بهتری برای ضد عفونی کردن از خود نشان بدهد. اسید سیتریک نیز یکی دیگر از محلول های ضد عفونی کننده کانال دندان به شمار می رود.

همچنین بخوانید :  دلایل افتادن روکش دندان چیست ؟

دنت لند ارائه دهنده انواع تجهیزات دندانپزشکی با برندهای معتبر اروپایی

هدف از درمان کردن ریشه وکانال دندان

درمان کردن ریشه و کانال دندان ها هدفی مشخص دارد، بدانید که هدف دقیق از این کار درمان کردن ریشه و کانال آسیب دیده می باشد یعنی افرادی که دچار پوسیدگی دندان شده اند با کمک این کار می توانند به درمان دندان خود کمک کنند تا دچار درد بیشتر نشود و بتواند عمر بیشتری داشته باشد. گاه ممکن است که دندان شما دچار پوسیدگی سطحی شود که در صورت رسیدگی نکردن همواره این پوسیدگی عمیق تر خواهد شد که در این صورت به عصب و ریشه دندان شما آسیب وارد خواهد کرد که این امر درد شدید را برای شما به ارمغان می اورد، بدانید که درمان نکردن به موقع دندان درد مشکلات زیادی را به وجود می آورد که مهمترین آن عفونت کردن دندان و لثه می باشد که برای بدن اصلا مناسب نیست.

هدف از درمان ریشه و کانال دندان از بین بردن پوسیدگی و خرابی ریشه دندان می باشد، بدانید که درمان ریشه و کانال دندان باعث می شود تا بتوانید مدت زمان بیشتری از دندان خود استفاده کنید بدون این که نیازی به کشیدن آن باشد. اولین و مهم‌ترین هدف در درمان دندان‌ها باز بودن سوراخ انتهای ریشه یا به اصلاح اپکس باز، حیات پالپ دندان می‌باشد. همان گونه که گفتیم با درمان دندان درد می توان به سلامت جسمی خود هم کمک کرد تا بتوان تغذیه مناسب تر و بهتری داشت.

همچنین بخوانید :  ارتودنسی دندان برای چه کسانی مناسب است ؟ | انواع ارتودنسی

بهترین مواد ضدعفونی کننده کانال دندان

این مطلب را هم بخوانید: تفاوت گیتس و پیزو دندانپزشکی

معیارهای مهم برای انتخاب بهترین مواد ضدعفونی کننده کانال دندان

برای انتخاب بهترین مواد ضدعفونی کننده کانال دندان همواره باید به نکات متعدد و مهمی توجه کرد تا بتوان انتخاب بهتری را تجربه کرد، لازم به ذکر است که معیار های مهم برای انتخاب بهترین مواد ضد عفونی کننده کانال دندان را ما در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید با این معیارها و نکات آشنا شوید، لازم به ذکر است که این معیار ها عبارتند از:

  1. از بین بردن عفونت بافت ها و همچنین حل کردن آنها یکی از معیارهای مهم هستند‌
  2. کشش سطحی کمی داشته باشد.
  3. توانایی داشته باشد تا وسایل را لغزنده نماید که در سطح داخلی دندان به خوبی حرکت کنند.
  4. توانایی ضد عفونی کردن کانال را داشته باشد.
  5. بتواند لایه اسمیر را حذف کند.
  6. باید به نحوه و دفعات و همچنین مدت زمان استفاده از محلول ضد عفونی هم توجه کرد.

نکات گفته شده از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا با کمک آنها می توان به راحتی بهترین و با کیفیت ترین مواد ضد عفونی کننده را برای کانال دندان خود انتخاب کرد و از آنها استفاده نمود بدون این که به بافت و ریشه دندان ها آسیبی وارد کنند. قابل ذکر است که این مواد ضد عفونی کننده که دندانپزشکان از آنها به صورت حرفه ای استفاده می کنند باید بتوانند در زمان استفاده هم ریشه و کانال دندان را پاکسازی نمایند و هم بتوانند سلامت دندان را حفظ کنند.

عفونت و باکتری های موجود در کانال دندان

باکتری های متعددی در دهان وجود دارد که دلیل آن مرطوب بودن محیط دهان می باشد در صورتی که این باکتری ها به درستی با شسته نشدن دهان پاکسازی نشوند ممکن است که دهان شما دچار عفونت های مضمون گردد که مشکلات زیادی را با خود به همراه دارد، عفونت و باکتری های موجود در کانال دندان هم با باکتری های موجود در دهان یکسان هستند و برای بدن افراد مضرات زیادی دارند به همین دلیل است که دندانپزشکان هنگام عصب کشی دندان پس از این که دندان را خالی کردند همواره کانال خالی شده دندان و ریشه را ضد عفونی می کنند تا بتوانند با از بین بردن این باکتری ها و میکروب های عفونی سلامت دندان را به افراد هدیه بدهند. لازم به ذکر است که عفونت ها اصولا در اثر پوسیدگی شدید دندان و مصرف نادرست خوراکی ها و همچنین رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان به وجود می آید.

همچنین بخوانید :  علت تغییر رنگ کامپوزیت و لمینت دندان چیست ؟

هر چه عفونت موجود در کانال دندان شما بیشتر باشد مسلما در زمان عصب کشی و تمیز کردن کانال و ریشه دندان بی حسی تاثیری نخواهد داشت و در زمان فعالیت دندانپزشک درد زیادی را متحمل خواهید شد و البته ممکن است که این عفونت زیاد به خون شما وارد شده و مشکلات بدی را برای شما به ارمغان بیاورد. ناگفته نماند که با تمیز کردن و ضد عفونی کردن درست کانال دندان ها می توان از پوسیدگی و از بین رفتن بیشتر دندان جلوگیری کرد. باکتری هایی که باعث پوسیدگی عمیق دندان ها می شوند همواره سبب می گردند تا ریشه و کانال دندان دچار عفونت گردد که اصولا درد زیادی به همراه دارد.

برای خرید تجهیزات عمومی دندانپزشکی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هشت =