دانستنی های دندانپزشکی

درمان پوسیدگی دندان با لیزر

هر انچه که باید در مورد درمان پوسیدگی دندان با لیزر بدانید

در این مقاله قصد داریم تا شما را با درمان پوسیدگی دندان با لیزر اشنا کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید. پوسیدگی دندان مشکل شایعی بوده که امروزه به روش های مختلف درمان می شود. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا مراکز درمانی برای از بین بردن پوسیدگی دندان از دستگاه لیزر استفاده کنند. این دستگاه دارای قدرت بالایی بوده و بدون آسیب رساندن به قسمت سالم دندان می تواند به راحتی سطح پوسیده را جدا کند. لیزر درمانی در علم پزشکی درهای جدیدی رو باز کرده و باعث شده تا مشکلات دندان در کمترین زمان ممکن با کیفیت بالا درمان شوند. اگر پوسیدگی عمقی باشد لیزر می تواند به بهترین شکل ممکن درمان را کامل کند.

 برای اینکه درمان به نتایج خوبی ختم شود نیاز است تا پوسیدگی به کمک لیزر از روی دندان برداشته شود. درمان با لیزر جایگزین خوبی به جای درمان های قدیمی و سنتی بوده چون نتیجه بهتری برای بیمار به همراه دارد. افرادی که از لوازم دندانپزشکی هنگام تراشیدن پوسیدگی دندان ترس دارند می توانند لیزر را جایگزین آن کنند چون راه حل بهتری است. با این روش دندانپزشک می تواند بافت دندان را به خوبی حفظ و با سرعت بالاتری پوسیدگی را جدا کند و مانع از پیشرفت بیشتر آن شود. دستگاه لیزر دارای مدل‌های مختلف بوده و پزشکی می تواند متناسب با نوع کار دستگاه مناسب را انتخاب کند. لیزر با اشعه پر قدرتی که دارد بخش های پوسیده را جدا می سازد. برای اینکه درد کمتری را حس کنید لیزر بهترین گزینه است. اگر پزشک با لیزر پوسیدگی درمان را برطرف کند نیازی به داروی بی حسی و بیهوشی نیست به همین دلیل دوران نقاهت در این روش کمتر خواهد بود. لیزر به دلیل مزیت های خوبی که دارد امروزه مورد استقبال قرار گرفته است.

همچنین بخوانید :  ابسه دندان چیست ؟ | راه های درمان ابسه دندان

دنت لند ارائه دهنده انواع تجهیزات دندانپزشکی با قیمت های مقطوع

استفاده از لیزر برای ترمیم پوسیدگی دندانها

برای ترمیم پوسیدگی دندان استفاده از لیزر یک انتخاب عالی بوده که فواید زیادی هم دارد. مراکزی که از لیزر استفاده می کنند توانسته اند سرعت ترمیم را بیشتر کنند و با این کار پزشکان افراد بیشتری را درمان می کنند. ترکیب شدن آب و هوا در دستگاه باعث می شود تا پوسیدگی در کمترین زمان از سطح دندان جدا شود و به بافت اصلی و سالم آسیبی وارد نکند. هیدراته کردن دندان به کمک آب و هوا مانع از ایجاد درد در دندان می شود. پرتو لیزر می تواند بدون تماس داشتن با سطح دندان و با ایجاد گرما پوسیدگی را نرم و از دندان جدا کند.

 با این روش هیچ گونه فشاری به دندان وارد نمی شود و کودکانی که ترس زیادی از درمان دارند می توانند با این روش پوسیدگی دندان را برطرف سازند. بیشتر بیماران در پروسه درمان با لیزر دردی را حس نمی کنند از این رو نیازی هم به مواد بی حسی ندارند. زمانی که کار ترمیم پوسیدگی از بین می رود پرتو در کل دهان قرار می گیرد تا سطح دندان ها به خوبی ضدعفونی شود. هر چه سطح پوسیدگی عمیق تر باشد نیاز است تا دستگاه تایم بیشتری روی دندان بماند تا بتواند پوسیدگی را به خوبی جدا کند. به جای تراشیدن دندان و آسیب رساندن به مینای دندان لیزر یک انتخاب ایده آل است که هیچ آسیبی به دندان وارد نمی کند و هدف آن تنها از بین بردن پوسیدگی سطحی و عمقی است. لیزر لرزش اضافی ندارد و سوراخی در دندان ایجاد نمی کند. اگر پوسیدگی به لثه نزدیک باشد ترمیم آن با لیزر بدون خونریزی خواهد بود. پرتو لیزر عملکرد خاصی دارد و می تواند با لایه برداری کردن به راحتی سطح دندان را تمیز کند.

همچنین بخوانید :  بریج دندان چیست ؟ | مراحل انجام بریج دندان به چه صورت است ؟

درمان پوسیدگی دندان با لیزر

درمان پوسیدگی دندان با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

درمان پوسیدگی دندان با لیزر مناسب افرادی است که بیماری‌ زمینه ای دارند و نمی توانند از مواد بی حس کننده و بیهوشی استفاده کنند. در این شرایط پزشک می تواند بدون کمترین دردی و با بی حسی کم کار خود را انجام دهد. کودکانی که از لوازم دندانپزشکی ترس دارند برای این کار بهترین گزینه هستند و دندانپزشک می تواند پوسیدگی دندان آنها را بدون استفاده از لوازم و درد شدید برطرف سازد. این یک روش ایده آل برای افرادی است که پوسیدگی دندان آنها زیاد و احتمال خونریزی بیشتر است.

 اگر از مته و تیغ جراحی در دندانپزشکی ترس دارید و اجازه نمی دهید که با این لوازم پوسیدگی دندان شما ترمیم شود دندانپزشک راه حل خوبی برای شما دارد که می توانید به کمک آن بدون درد مشکل را برطرف سازید. استفاده از لیزر برای زمان باردار هم توصیه می شود اما باید با مشورت پزشک خود این کار را انجام دهند. درمان پوسیدگی دندان با لیزر برای افراد پیر و میانسالی که تحمل درد لوازم را ندارند هم مناسب است. این یک روش کاملا پیشرفته بوده که مزیت های زیادی هم دارد به همین دلیل امروزه بیشتر مراکز درمانی می توانند از آن استفاده کنند. افرادی که بیماری‌ قلبی دارند با این روش می توانند پوسیدگی دندان را برطرف سازند.

همچنین بخوانید :  مینا کاری دندان چیست ؟ | انواع اسیب دیدگی مینای دندان

این مطلب را هم بخوانید: انواع شکستگی دندان

مزایا و معایب درمان پوسیدگی دندان با لیزر

درمان پوسیدگی دندان با لیزر مزایا و معایب زیادی دارد و چون مزایای این روش زیاد است مراکز درمانی سعی می کنند تا آن را جایگزین روش های قدیمی تر کنند. اولین و مهم‌ترین مزیتی که این روش دارد عدم استفاده از مواد بی حس کننده قوی است. چون این روش درد زیادی ندارد نیازی هم نیست که پزشک از مواد بیهوشی و بی حس کننده استفاده کنند از این رو همه می توانند از آن استفاده کنند‌. لوازم دندانپزشکی چون سرعت بالایی دارند ممکن است به صورت غیر عمد به بافت سالم دندان هم آسیب وارد کنند اما لیزر فقط روی پوسیدگی ها تمرکز دارد و به بافت سالم آسیبی وارد نمی کند.

ظرافت در این روش بالا بوده و بیمار از کار پزشک راضی خواهد بود. مهمترین مزیت این روش سرعت بالای آن است که در این صورت بیمار معطل نخواهد شد. هنگام کار با لیزر احتمال بروز عفونت و خونریزی وجود ندارد و سطح دندان را پرتو لیزر به خوبی ضدعفونی می کند. بدین ترتیب شانس رشد باکتری‌ ها کم خواهد شد. در لیزر امکان به عصب رسیدن دندان وجود ندارد چون کار با حساسیت و ظرافت بالا انجام می شود. از معایب کار می توان به گران بودن دستگاه اشاره کرد که برخی مراکز درمانی شرایط خرید آن را ندارند.

خرید انواع یونیت دندانپزشکی با کیفیت و قیمت عالی از دنت لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =