دانستنی های دندانپزشکی

ژل اسید اچ چیست ؟ و چه کاربردی دارد

ژل اسید اچ چیست ؟

ژل اسید اچ چیست ؟ ژل اسید اچ نوعی ژل در دندانپزشکی است که اسید فسفریک زیادی دارد و می تواند با لایه برداری از مینای دندان زمینه را برای چسباندن کامپوزیت فراهم سازد. برای اینکه سطح حفره دندان افزایش پیدا کند این اسید استفاده می شود و می تواند با تمیز کردن سطوح مختلف دندان به هماهنگی لبه ترمیم ها کمک زیادی کند. این ماده در حمله به عاج و مینای دندان کاربرد گسترده ای دارد. این اسید به خوبی سطح دندان را پوشش داده و می تواند تاثیرات سریعی روی هاج و مینا داشته باشد.

ژل اسید تاچ برای هر سنی مناسب بوده و همیشه قبل از انجام کامپوزیت و کارهای زیبایی دندان مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای از بین بردن لکه های سطحی و عمقی بهترین گزینه بوده و می تواند قبل از کامپوزیت و انجام کارهای زیبایی روی دندان سطح را به خوبی ضدعفونی کند. با استفاده از این اسید مواد به خوبی درون حفره دندان قرار می گیرند و چسبندگی بالایی هم خواهند داشت‌. اسید اچ به صورت ژل بی رنگی بوده که قدرت پاک کنندگی زیادی دارد.

برای خرید تجهیزات دندانپزشکی از وبسایت دنت لند کلیک کنید

کاربرد ژل اسید اچ چیست ؟

ژل اسید اچ با کاربردهای زیاد در صنعت دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین کاربرد آن برای جرم گیری دندان است و می تواند هر گونه لکه ای را به راحتی پاک کند‌. اسید اچ برای آماده سازی مینای دندان استفاده می شود آن هم وقتی که قرار است شما آن را با کامپوزیت پر کنید. در صورتی که زیرسازی های لازم انجام نشود پوسیدگی دندان شدت پیدا می کند. پس استفاده از این اسید کاملا ضروری است. در باند براکتهای ارتودنسی هم این اسید استفاده می شود.

همچنین بخوانید :  فلوراید تراپی چیست ؟ و به چه صورتی انجام می شود

برای اینکه سطح دندان چسبندگی لازم را پیدا کند و بتوان کامپوزیت را به راحتی روی سطح دندان و یا حفره داخلی قرار داد باید قبل از آن از این اسید استفاده کنید. سفید کردن دندان مهمترین کاربرد استفاده از این ژل است که باعث شده تا شما دندان های سالم قبل از انجام کامپوزیت داشته باشید. برای زیبایی دندان و همچنین چسباندن نگین هم کاربرد دارد و شما می توانید به کمک این اسید تمام لکه های سطحی و عمقی دندان را قبل از زیبایی تمیز کنید.

عوارض ژل اسید اچ چیست ؟

اسید اچ با عوارض زیادی تولید می شود و چون یک اسید است می تواند به سرعت جذب مینا و عاج دندان شود که در این صورت سست شدن آنها را به همراه دارد. در صورتی که اسید اچ برای تایم طولانی روی دندان باقی بماند ممکن است به بافت اصلی دندان آسیب برساند پس دندانپزشک سعی می کند همیشه  به مقدار لازم و در مدت زمان تعیین شده آن را استفاده کند. عوارض جانبی این ماده کم بوده به همین دلیل افراد در هر سنی می توانند از آن استفاده کنند. هنگام استفاده باید مراقب چشم ها باشید. ممکن است به پوست و لثه و بافت های نرم داخل دهان آسیب وارد کند. افرادی که به این ماده حساسیت دارند ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوند. بوی این اسید کمی تند است و ممکن است هنگام مصرف آزار دهنده باشد.

همچنین بخوانید :  دلایل سیاه شدن روکش دندان

ژل اسید اچ چیست ؟

اسید اچ چه ویژگی هایی دارد؟

اسید اچ با ویژگی های زیادی به بازار عرضه می شود. این ماده به صورت ژل غلیظی بوده که سطح دندان را به خوبی پوشش می دهد. به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی که دارد به خوبی دندان را ضدعفونی می کند و هر گونه میکروب و لکه ای را از بین می برد. از دیگر ویژگی های این اسید می توان به تاثیرگذاری سریع آن اشاره کرد که در کمترین زمان لکه های سطحی و عمقی را به راحتی برطرف می سازند. ویژگی دیگر این ماده نفوذ در بافت دندان بوده و به رفع پوسیدگی سطح هم کمک می کند.

عوارض این ماده نسبت به نمونه های دیگر کمتر بوده به همین دلیل حتی افرادی که حساسیت هم دارند می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. دندان های انتهایی که دسترسی به آنها محدود است با این اسید به خوبی تمیز می شوند و پوسیدگی و لکه های سطحی و عمقی آنها برطرف می شود. این اسید به راحتی با آب شسته می شود و تاثیر خود را به مرور زمان از دست نمی دهد. ژل اسید اچ درون بسته بندی های کاملا پلمپ به دست مصرف کنندگان می رسد.

این مطلب را هم بخوانید: کاربرد کن کاغذی دندانپزشکی

مزایای اسید اچ دندانپزشکی

مزایای استفاده از اسید اچ زیاد بوده به همین دلیل امروزه در بیشتر مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که از مواد ارتقای استحکام باندینگ میان دندان ها استفاده می کنید این اسید می تواند ضایعات بر جای مانده را به راحتی تمیز کند. لایه اسمیر که حاوی پلیمر هستند با این اسید به راحتی از روی دندان برداشته می شوند. عملکرد سریعی که این ماده دارد باعث شده تا کارهای زیبایی و ترمیمی دندان در کمترین زمان انجام شود. مقاومت خوبی که این ماده دارد باعث ماندگاری زیاد آن شده است. در مناطقی از دندان که امکان دسترسی سخت است این اسید می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. برای قرار دادن براکت های ارتودنسی روی دندان یک انتخاب عالی است. با ساختار و مینای دندان سازگاری زیادی دارد.

همچنین بخوانید :  دلایل افتادن روکش دندان چیست ؟

بهترین برندهای اسید اچ دندانپزشکی

اسید اچ دندانپزشکی در برندهای مختلفی تولید و روانه بازار می شود که برخی برندها تولید داخل و برخی دیگر خارج هستند. هر تولیدی با برندی خاص محصول خود را به بازار عرضه می کند. کیفیت اسید اچ های داخلی بالا بوده و قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند. بهترین برندها را شما می توانید در بازارهای داخلی در دسترس داشته باشید. هر برند بسته بندی مختص به خود را دارد و نام مارک روی آن درج شده تا مشتری ها بتوانند به راحتی انتخاب خود را انجام دهند. اگر به دنبال برندی خاص هستید قطعا در بازار آن را خواهید یافت. کیفیت بالا و قیمت مناسب برندهای معتبر رقابت را برای خرید بیشتر کرده و باعث شده تا این مدل ها بیش از پیش مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرند. همین موضوع رونق بازار را هم تشدید کرده است.

خرید تجهیزات عمومی دندانپزشکی با قیمت های پایین از دنت لند کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یک =