تجهیزات تصویربرداری دندانپزشکی

مزایای استفاده از رادیوگرافی دیجیتال برای دندان‌ ها

مزایای استفاده از رادیوگرافی دیجیتال : این روزها در اکثر کیلینیک ها و مطب های دندانپزشکی از انواع دستگاه رادیوگرافی دندان برای کمک به تشخیص دقیق دندانپزشک استفاده می شود. دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی دیجیتال نوعی دستگاه پیشرفته و قدرتمند است که با استفاده از کم ترین میزان اشعه و به صورت دیجیتالی اقدام به تصویربرداری از محیط فک و دهان می کند. اکثر دندانپزشکان برای تشخیص بهتر بیماری های مربوط به دهان و دندان از دستگاه رادیوگرافی دیجیتال دندان استفاده می کنند.

این دستگاه از سنسورهای دیجیتال و بازوهای انعطاف پذیر تشکیل شده که از آن ها برای ثبت تصاویر دندان، لثه و سایر ساختارها استفاده می کند. با استفاده از دستگاه رادیوگرافی دیجیتال، دندانپزشک تصاویر دریافتی را بر روی صفحه نمایش کامپیوتر خود به راحتی مشاهده می کند. رادیوگرافی دیجیتال دندان نسبت به دستگاه های آنالوگ و قدیمی دارای مزایای بسیاری می باشد. با کمک این دستگاه خطرات و عوارض جانبی به هنگام عکس برداری نیز به حداقل می رسد.

مزایای استفاده از رادیوگرافی دیجیتال برای دندان‌ ها

سرعت نمایش تصویر و ویرایش آن

دستگاه رادیوگرافی دیجیتال در مدت زمان بسیار کوتاهی و در کمتر از سه ثانیه تصویری بسیار باکیفیت و شفاف را به کامپیوتر فرستاده و امکان چاپ و ثبت تصاویر ارسالی نیز وجود دارد. همچنین با استفاده از این دستگاه قابلیت افزایش کنتراست، رنگی سازی، بزرگنمایی، سه بعدی سازی، آنالیز و اصلاح تصاویر دریافتی نیز بر روی کامپیوتر وجود دارد. همچنین دستگاه رادیوگرافی دیجیتال می تواند به شبکه متصل شده و تصاویر ثبت شده را بر روی مانیتور یونیت های دندانپزشکی نشان دهد.

همچنین بخوانید :  دستگاه رادیوگرافی تک دندان چیست؟

ایمنی بالا در رادیوگرافی دندانپزشکی

این دستگاه با کاهش میزان اشعه ایکس، نسبت به سایر تجهیزات تصویربرداری ایمنی بسیار بالاتری داشته و برای بیماران به خصوص اطفال خطری به دنبال ندارد.  یکی از بزرگ ترین نگرانی های بیماران در زمینه عکس برداری میزان تابش اشعه می باشد که دستگاه رادیوگرافی دیجیتال نسبت به رادیوگرافی معمولی تا میزان 80 درصد پرتوی اشعه ایکس کمتری را تولید می نماید و این مسئله هزینه کمتری برای دندانپزشک ایجاد کرده و خطر کمتری نیز برای سلامت بیمار به همراه دارد.

مزایای استفاده از رادیوگرافی دیجیتال

مزایای استفاده از رادیوگرافی دیجیتال

تشخیص دقیق طول ریشه و سایر مشکلات دهانی

این دستگاه می تواند کانال های ریشه دندانی و زوایای مختلف دندان ها را به طور دقیق بر روی تصویر نشان دهد و امکان اندازه گیری آن ها از روی تصاویر وجود دارد که به درمان های مربوط به عصب کشی دندان کمک بسیاری می کند. با استفاده از این دستگاه امکان ثبت مناطق کوچک و پنهان دهان از جمله آبسه های دهانی و دندانی، پوسیدگی میان دندان ها، کیست های دهانی، عفونت های استخوانی، بیماری های لثه ای و … که توسط چشم قابل مشاهده نیستند، وجود دارد. وضوح و کیفیت تصاویر این دستگاه به میزانی است که می تواند طول ریشه تک دندان ها را به صورت واضح مشاهده نمود.

همچنین بخوانید :  تجهیزات تصویر برداری دندانپزشکی چیست ؟ | صفر تا صد تجهیزات تصویر برداری دندانپزشکی

به کمک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال می توان انواع مشکلات دهانی را به سرعت تشخیص و درمان نمود که این کار باعث صرفه جویی در هزینه و وقت خواهد شد. این صرفه جویی در زمینه چاپ و ثبت تصاویر به نفع بیمار و دندانپزشک است و نیازی به پردازش تصاویر رادیوگرافی در مدت زمانی طولانی نخواهد بود. این دستگاه با محیط زیست نیز سازگار می باشد؛ زیرا فرآیند مربوط به پردازش شیمیایی فیلم رادیوگرافی و مواد زائد و فویل سرب را از بین می برد.

ثبت تصاویر

تصاویر دریافتی و ثبت شده توسط دستگاه رادیوگرافی دیجیتال را می توان به روش های مختلف انتقال داده و یا آن را چاپ کرد و در صورت نیاز در موارد پیچیده درمانی آن را به سایر متخصصان ارسال نمود. همچنین این ویژگی به دندانپزشکان کمک می کند تا بتوانند تصاویر مربوط به دهان و دندان بیماران را در فایل ها و پرونده های الکترونیکی آن ها ذخیره کرده و یا آن ها را به سایر دندانپزشکان ارجاع دهند. دستگاه رادیوگرافی دیجیتال می تواند تصاویر بزرگ تر و دقیق تری از محیط فک و دهان بیمار تهیه کرده و به همین دلیل تمامی مشکلات با جزئیات برای دندانپزشک قابل مشاهده می باشد.

قیمت مناسب نسبت به کارایی

قیمت این دستگاه ها نسبت به رادیوگرافی های معمولی و قدیمی بالاتر است اما نسبت به کارایی وسعی که دارند، بسیار به صرفه می باشند. این تصاویر می توانند بر روی صفحات بزرگ نیز نشان داده شوند تا بیمار از وضعیت خود اطلاع پیدا کند. همچنین ضریب خطا در رادیوگرافی دیجیتال نسبت به رادیوگرافی های معمولی بسیار کمتر است و زوایای مختلف فک و دندان را به نمایش می گذارد.

همچنین بخوانید :  فسفرپلیت چیست ؟ | فسفرپلیت چه تفاوتی با رادیوگرافی دارد

معرفی رادیوگرافی دندانپزشکی پر فروش در دنت لند

تمامی مدل های ذکر شده در فروشگاه اینترنتی دنت لند موجود می باشد. جهت دریافت مشاوره و خرید دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی باما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =