دانستنی های دندانپزشکی

مینی ایمپلنت چیست ؟ و چه مزایایی دارد

مینی ایمپلنت چیست ؟

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است بر اثر بروز دلایل مختلف مانند کشیدن دندان، وارد شدن ضربه به دندان و دهان، پوسیدگی شدید و … رخ دهد، از دست دادن دندان یا دندان ها است. همان طور که می دانید داشتن دندان هایی منظم و سالم مخصوصا دندان های جلویی تاثیر زیادی در افزایش زیبایی چهره هر فرد دارد. به همین دلیل افرادی که به هر دلیلی دندان های خود را از دست می دهند، به دنبال راهی برای جبران و جایگزین کردن دندان از دست رفته هستند. یکی از بهترین روش های موجود، ایمپلنت های دندانی است. اما طبق بررسی های انجام شده، کاشت ایمپلنت برای همه افراد مناسب نیست و محدودیت هایی دارد. به همین دلیل در چنین شرایطی انجام مینی ایمپلنت را پیشنهاد می کنند.مینی ایمپلنت چیست ؟ ایمپلنت معمولا از تیتانیوم که یک فلز قوی اما سبک است، ساخته می شود. این فلز با بدن انسان سازگار است و به هیچ وجه آسیبی به سلامتی فرد نمی رساند. اما نکته مهم این است که تفاوت بین مینی ایمپلنت و ایمپلنت دندانی چیست؟ به طور کلی مینی ایمپلنت و ایمپلنت از لحاظ ساختاری شبیه یک دیگر هستند. اما تفاوت اصلی آن ها در اندازه و سایز است. بدین صورت که سایز مینی ایمپلنت در مقایسه با ایمپلنت های معمولی کوچک تر و اندازه یک خلال دندان است. برای کاشت مینی ایملپنت تکنیک های ساده و جدیدتری وجود دارد که بیمار حین کاشت درد کم تری را احساس می کند و همچنین خونریزی کم تری هم دارد. در صورتی که به زیبایی چهره خود و سلامت دندان ها اهمیت می دهید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با مزایا و معایب مینی ایمپلنت، و تفاوت آن با ایمپلنت های استاندارد آشنا شوید.

همچنین بخوانید :  مال اکلوژن دندان چیست ؟ | عوامل بوجود آمدن مال اکلوژن

برای خرید تجهیزات دندانپزشکی از وبسایت دنت لند کلیک کنید

مزایای مینی ایمپلنت دندان

همان طور که در پاراگراف بالا هم ذکر شد، مینی ایمپلنت تنها از نظر سایز و اندازه با ایمپلنت تفاوت دارد. اما طبق بررسی های انجام شده، مزایای انجام مینی ایمپلنت دندان صرفا به این مورد خلاصه نمی شود. بلکه مینی ایمپلنت دندان مزایای دیگری نیز دارد که به شرح زیر است:

  1. پروسه درمان کاشت مینی ایمپلنت کوتاه تر است، چون پیچیدگی کم تری نسبت به ایمپلنت معمولی و رایج دارد.
  2. حین انجام مینی ایمپلنت بیمار درد و خونریزی کم تری دارد.
  3. نیازی به پیوند استخوان در کاشت مینی ایمپلنت نیست.
  4. دوران نقاهت و طول بیماری بسیار کاهش یافته است.
  5. جز روش های کم تهاجم محسوب می شود و دوران بهبود کوتاه تر است.
  6. هزینه کم تری در مقایسه با ایمپلنت معمولی دارد.

مینی ایمپلنت چیست ؟

معایب مینی ایمپلنت چیست ؟

 

همان طور که می دانید کلیه روش هایی که در علم پزشکی و دندانپزشکی معرفی و ارائه می شود، مزایا و معایب مختلفی و تلفیق با یک دیگر دارد. بنابراین نکته مهم این است که دندانپزشک پس از انجام معاینات لازم کدام روش را پیشنهاد می کند؟ چرا که باید اطلاع داشته باشید که مینی ایمپلنت دندان معایب زیادی نیز دارد که به شرح زیر است:

  1. مینی ایمپلنت را نمی توان برای همه افراد و با شرایط مختلف انجام داد.
  2. استحکام مینی ایمپلنت در مقایسه با ایمپلنت معمولی کم تر است.
  3. طول عمر مینی ایمپلنت معمولا کم و کوتاه است.
  4. نیازی به استفاده از مواد چسبنده نیست.
همچنین بخوانید :  دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک ؟

خرید تجهیزات جراحی دندانپزشکی با کیفیت های عالی از دنت لند

تفاوت مینی ایمپلنت با ایمپلنت استاندارد

سال هاست برای جایگزین کردن دندان از دست رفته، برای افرادی که دندان خود را از دست داده اند، کاشت ایمپلنت انجام می شود. اما با توجه به شرایط خاصی که برای انجام ایمپلنت نیاز است، انجام آن برای همه افراد پیشنهاد نمی شود. چرا که مینی ایمپلنت و ایمپلنت استاندارد تفاوت های عمده ای با یک دیگر دارند که به شرح زیر است:

  1. ایمپلنت های استاندارد، شامل دو قطعه به قطر 3.25 تا 5 میلی متری هستند که با یک پیچ خارجی در استخوان قسمت دندان از دست رفته قرار می گیرد.
  2. قطر مینی ایمپلنت معمولا 3 میلی متر است. انتهای آن نیز به صورت گلوله ای شکل است که از استخوان فک بیرون می زند.
  3. عملکرد مینی ایمپلنت بدین صورت است که مانند یک خلال دندان درون فک بیمار تعبیه شده و سپس آج روی آن قرار می گیرد. اما پیچ ایمپلنت درون فک بیمار وارد نمی شود. در صورتی که ایمپلنت استاندارد حتما درون فک بیمار وارد و محکم می شود.
  4. مدت زمان ماندگاری و استحکام مینی ایمپلنت در مقایسه با ایمپلنت معمولی و استاندارد کم تر است.

مینی ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است ؟

در قسمت های بالاتر و ابتدای مقاله ذکر شد که انجام مینی ایملپنت صرفا با معاینه و تجویز و تشخیص دندان پزشک انجام می شود. چرا که به طور کلی انجام مینی ایمپلنت دندانی برای همه افراد مناسب نیست و پیشنهاد نمی شود. در واقع اگر پس از خواندن و آشنایی با مزایای مینی ایملپنت صرفا علاقه و تمایل دارید که مینی ایمپلنت برای شما انجام شود، نمی توان سریعا برای انجام آن اقدام کرد. همان طور که می دانید انجام ایمپلنت معمولی و رایج نیز برای همه افراد مانند افراد دیابتی یا افرادی که داروهای ضد سرطان و سایر داروهای خاص دیگر استفاده می کنند، مناسب نیست و پیشنهاد و انجام نمی شود. چون برای انجام ایمپلنت معمولی لازم است که قسمتی از لثه فرد برش خورده و سپس کاشت انجام شود. بدین صورت که لازم است مدت زمان زیادی لثه و استخوان فک ترمیم شده و سپس کاشت ایمپلنت اصلی روی آن صورت گیرد. بنابراین می توان گفت مینی ایمپلنت برای افرادی که دارای سلامت کامل در ناحیه دهان و دندان و فک برخوردارند، مناسب است. همچنین برای افرادی که در ناحیه لثه و استخوان فک، استخوان کافی برای انجام پیوند ایمپلنت ندارند، مینی ایمپلنت پیشنهاد نمی شود. چون برای مینی ایمپلنت نیازی به پیوند استخوان نیست. علاوه بر این، با توجه به این که افراد دیابتی یا افرادی که سرطان دارند، بر اثر مصرف دارو ممکن است استخوان های آن ها تحلیل برود یا پیوندهای استخوانی دیر ترمیم شود، انجام ایمپلنت معمولی پیشنهاد نمی شود. بنابراین می توان گفت که برای این افراد انتخاب و انجام مینی ایمپلنت انتخاب مناسب تر و بهتری است.

همچنین بخوانید :  دلایل سیاه شدن روکش دندان

خرید انواع موتور ایمپلنت با بهترین قیمت از وبسایت دنت لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + پانزده =