تجهیزات دندانپزشکی

ایرفلو دندانپزشکی چیست؟ | نحوه انجام ایرفلو دندانپزشکی

ایرفلو دندانپزشکی چیست؟

ایرفلو دندانپزشکی چیست؟ ایرفلو دندانپزشکی یکی از روش های جدید به شمار می‌ رود که نقش بسیار مهمی را در این حرفه ایفا کرده است، این روش در زیبا سازی و ترمیم دندان ها کارایی و کاربرد دارد و توانسته عملکرد عالی هم از خود نشان بدهد. در این روش اصولا از جریان هوا و پودر های خاص برای از بین بردن لک ها و سیاهی های دندان استفاده می کنند که این امر موجب لکه بری و ترمیم دندان ها و افزایش زیبایی لبخند می شود. امروزه بسیاری از مراکز دندانپزشکی برای جرمگیری دندان های افراد از این روش استفاده می کنند که این جرمگیری باعث ترمیم دندان ها می گردد و زیبایی را به شما هدیه می دهد.

ایرفلو در میان دندانپزشکان به عنوان یکی از پیشرفته ترین و آسان ترین روش های درمانی برای درمان بیماری های لثه و دندان به شمار می رود که برای حفظ بهداشت دندان ها مناسب است و مانند روش های سنتی و قدیمی جرمگیری هیچ گونه آسیبی به لثه ها و دندان ها وارد نمی کند و مینای دندان ها را تضعیف نمی نماید. عملکرد عالی این روش و قیمت مناسب آن برای افراد نسبت به لمینت و دیگر راه ها باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاورد و امروزه به صورت حرفه ای در مراکز و مطب های دندانپزشکی مورد استفاده قرار بگیرد تا افراد به دندان های زیبا و سالم و سفید دست پیدا کنند.

برای خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی از وبسایت دنت لند کلیک کنید

کاربرد ایرفلو دندانپزشکی چیست؟

ایرفلو در دندانپزشکی به عنوان یک روش ترمیم و بهبود زیبایی دندان‌ها شناخته می شود.  این روش می‌تواند در حذف لکه‌ها و رنگ‌های غیرطبیعی دندان‌ها تاثیرگذار باشد و به دندان‌ها روشنایی و زیبایی بیشتری ببخشد. همچنین، ایرفلو در بهبود بهداشت لثه‌ ها و پیشگیری از بیماری‌ های لثه‌ ای نیز بسیار کاربرد دارد. از دیگر کاربرد های مهم این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پاکسازی دندان ها
  2. بهبود زیبایی دندان ها
  3. بهبود ترکیب دندان ها
  4. بهبود بهداشت لثه ها
  5. پیشگیری از بروز بیماری لثه
  6. پیشگیری از بروز بیماری در دندان
  7. پاکسازی پروتز دندان ها
همچنین بخوانید :  اینسترومنت دندانپزشکی چیست ؟

کاربرد های فراوان این روش باعث شده تا جایگاه ویژه ای در دندانپزشکی به دست بیاورد و هر روزه افراد زیادی به سراغ آن بروند تا بتوانند دندان های خود را صاف و یکدست کنند و از زردی و لکه بر روی آنها خلاص گردند.این روش قابلیت برداشتن انواع لکه ها از سطح دندان را دارد در نتیجه کمک می کند تا هر نوع لکه غیر طبیعی و آلودگی به راحتی از سطح دندان ها پاک شود آن هم بدون هیچ گونه آسیب دیدگی در ناحیه دندان ها، در زمینه بهداشت لثه باید بگوییم که این روش با برداشتن باکتری ها و لکه ها به حفظ سلامت دهان کمک زیادی می کند.

این روش برای از بین بردن الودگی موجود بر روی دندان های ایمپلنت شده هم کاربرد دارد.  این روش به شما کمک می کند تا از خرابی دندان های خود جلوگیری کنید و یا در صورت داشتن مشکلات سطحی به راحتی آنها را از بین ببرید تا بتوانید همیشه دندان هایی سالم و زیبا داشته باشید.

ایرفلو دندانپزشکی چیست؟این مطلب را هم بخوانید: درمان پوسیدگی دندان با لیزر

نحوه کار با ایرفلو دندانپزشکی

نحوه کار با ایرفلو بسیار تخصصی می باشد یعنی افراد متخصص باید این کار را انجام بدهند، درباره نحوه انجام آن باید بگوییم که ایرفلو اصولا با استفاده از جریان هوا و پودرهای خاص به تمیزی و بهبود زیبایی دندان‌ ها کمک می کند. در این روش همواره جریان هوا با سرعت بالا و با فشار مناسبی از دستگاهی به نام ایرپولیشر عبور می‌ کند و در همین حین، پودر های خاصی که شامل سدیم بی کربنات و یا گلوکونات آمینه می شوند به همراه جریان هوا به سطح دندان‌ ها پاشیده می‌شوند.

همچنین بخوانید :  وسایل مورد نیاز دندانپزشکی | نکات مهم در مورد تجهیزات دندانپزشکی

 این پودرها با اصطکاک و جریان هوا، آلودگی‌ ها، لکه‌ ها و رنگ‌ های غیرطبیعی را از سطح دندان ‌ها حذف می کنند بدون این که هیچ گونه آسیبی به مینای دندان ها وارد کنند. لازم به ذکر است که این فعالیت بسیار دقیق است و هیچ گونه زخم و جراحتی بر روی لثه ها ایجاد نمی کند که باعث عفونت گردد از این رو به یک روش فوق العاده تبدیل شده تا افراد با کمک آن به دندان های زیبا دست پیدا کنند. باید بگوییم که این روش مزایای فراوانی دارد که یکی از آنها امکان آن در کمترین زمان ممکن است. این روش انواع باکتری هایی که به لثه ها و دندان ها آسیب وارد می کنند را از بین می برد در نتیجه بهداشت دهان و دندان به خوبی حفظ می شود.

ایرفلو دندانپزشکی چه معایبی دارد؟

ایرفلو دندانپزشکی به همان اندازه که می تواند مزایای داشته باشد و افراد را به سمت خود جذب نماید به همان اندازه هم ممکن است معایبی داشته باشد که گاه این معایب به دلیل انتخاب مرکز نامناسب و نامعتبر است که از پودر ها و مواد ما مرغوب استفاده می کنند و به دهان و دندان شما بیشتر آسیب وارد می کنند. تعدادی از معایب این روش عبارتند از:

  • برای همه افراد قابل استفاده نیست مثلا برای ترمیم های عمیق کاربرد ندارد، البته برای افرادی که آسیب لثه دارند هم مناسب نیست.
  • برای پاکسازی عمیق توانایی و قدرت ندارد.
  • برای انجام آن نیاز مبرمی به تخصص و مهارت می باشد
  • انتخاب مراکز نامعتبر می تواند عملکرد را برعکس کند.
  • هزینه بالایی دارد.
  • نیاز به تکرار درمان دارد.
همچنین بخوانید :  اپکس فایندر چیست ؟ | هر آنچه که باید در مورد دستگاه اپکس فایندر بدانید

باید بگوییم که این روش هزینه های سنگینی را به همراه دارد و به دلیل داشتن تکرار در درمان شما باید هر دور که برای درمان مراجعه می کنید باید هزینه ای جداگانه بپردازید، البته انتخاب دندانپزشک نامناسب و بدون تجربه و مرکز ناشناخته برای پرداخت هزینه کمتر می تواند برای شما عوارض سنگینی را به همراه بیاورد و باعث شود که چندین برابر هزینه بیشتری بپردازید. با مراجعه به موقع برای دندان ها اگر لکه های کوچک و سطحی دارند می توانید عملکرد بهتری از این روش مشاهده کنید و سریع تر لکه ها را از بین ببرید.

پس با مراجعه به موقع و انتخاب مراکز معتبر و دندانپزشکان برجسته و با سابقه در این زمینه همواره از بروز معایب جلوگیری کنید و کمک کنید که دندان های شما همیشه سالم بمانند. مراکز معتبر همواره از بهترین مواد برای ترمیم و پاکسازی دندان ها و لثه ها استفاده می کنند که هیچ گونه عوارضی ندارند و در کنار پاکسازی باکتری ها را هم از بین می برند.

خرید تجهیزات اندو با قیمت های عالی از دنت لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =