اتوکلاو دندانپزشکی

بهترین مارک اتوکلاو دندانپزشکی در بازار

بهترین مارک اتوکلاو دندانپزشکی در بازار

بهترین مارک اتوکلاو دندانپزشکی

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مارک اتوکلاو دندانپزشکی بپردازیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. تجهیزات دندانپزشکی با مارک های مختلفی روانه بازار می شوند که اتوکلاو هم از این قائله مستثنی نیست و توسط تولیدکننده های متنوعی به دست مصرف کنندگان می رسد که هر کدام برند مختص به خود را دارند. اتوکلاو که برای استریل کردن لوازم دندانپزشکی طراحی شده دارای عملکرد فوق العاده ای بوده و امروزه ضرورت استفاده از آن به خوبی حس می شود. اتوکلاو های ایتالیایی و ترکیه ای جز برندهای معتبر هستند که نمونه ایتالیایی به دلیل کیفیت و کارایی بهتر توانسته بیشترین فروش را در سطح بازار داشته باشد. تکنوگاز و یوروندا جز مارک های پر طرفدار ایتالیایی هستند که در بازار داخل و خارج به فروش می رسند.

امروزه برندهای داخلی هم با کیفیت بالا طراحی و ساخته می شوند تا بتوانند با نمونه های خارجی رقابت نزدیکی داشته باشند. اتوکلاوهای چینی و اروپایی و ایرانی در بیشتر مارکت ها دیده می شود و همین موضوع انتخاب را برای مشتری ها سخت کرده است. نام برند روی بسته بندی و همچنین خود دستگاه درج شده و این شناخت را برای شما آسان تر می کند و باعث می شود تا بتوانید دستگاه های اصل را خریداری کنید. مارک های ایتالیایی از متریال های خوب ساخته شده اند و متناسب با تکنولوژی و فناوری روز دنیا هستند به همین دلیل است که مورد استقبال قرار گرفته اند.

مهمترین چیزی که خریدار در وهله اول به آن توجه می کند مارک دستگاه است. برندهای آمریکایی و اروپایی توانسته اند بیشترین حجم فروش را در بازارهای داخلی و خارجی از آن خود کنند. برندهای چینی و کره ای چون سطح کاربری کمتری دارند برای کلینیک های کوچکتر یک گزینه عالی هستند که توانسته اند رضایت دندانپزشکان را به خوبی جلب کنند. اتوکلاوهایی که شما امروزه در بازار مشاهده می کنید از نظر شرکت تولید کننده متفاوت هستند و مارک آنها به خوبی قابل مشاهده است. هر تولید کننده سعی می کند تا دستگاه اتوکلاو خود را با برندی که دارد به بازار عرضه کند که در واقع این محصول با این مارک شناخته می شود.

برندهای تولید کننده اتوکلاو

اتوکلاو در برندهای مختلف به بازار عرضه می شود چون امروزه تولید کننده های زیادی به ساخت این دستگاه مشغول هستند و رقابت در سطح جهانی زیاد است. تولید کنندگان ایتالیایی با تولید ۲ برند معروف تکنوگاز و یوروندا توانسته اند بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص دهند. این ۲ مارک کاملا پیشرفته و بروز هستند و امکاناتی دارند که شما در دستگاه های مشابه آنها را مشاهده نمی کنید. برندهای آمریکایی هم با این مدل ها رقابت می کنند. مارک های ایتالیایی دارای ۵ سیکل شستشو و استریل هستند که این یک مزیت مهم است و باعث افزایش سرعت استریل می شود. اتوکلاو های ایتالیایی دارای سیستم عیب یاب هستند که این امر کمک می کند تا در صورت بروز مشکل بتوان به راحتی آنها را تعمیر کرد.

همچنین بخوانید :  مزیت های اتوکلاو کلاس B نسبت به سایر کلاس ها در دندانپزشکی

 در شرکت دنت لنت تمام برندهای برتر و کاربردی ارائه می شود چون هدف ما تامین نیاز مصرف کنندگان آن هم به بهترین شکل است. برندهای اروپایی و آمریکایی و همچنین چینی و ایرانی از بهترین مارک اتوکلاو دندانپزشکی هستند و هر کدام بسته بندی های مجزایی دارند که کاملا استاندارد بوده و دستگاه در فرآیند حمل و نقل به هیچ وجه دچار افت کیفیت نمی شود. تبلیغات موثری که هر برند انجام می دهد باعث شده تا اعتبار بیشتری در بازار پیدا کند. برندهای برتر در واقع هنر دست سازندگانی توانا هستند که توانسته اند در بازار به خوبی رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند. سطح کیفی بالا و قیمت مناسب رقابت را برای خرید این مارک ها بیشتر کرده است.

بدون شک به منظور محبوبیت در بازار داخلی و خارجی، صرفا داشتن یک برند خوب کفایت نمی کند. زیرا کیفیت و مرغوبیت از مهمترین دلایلی ست که می تواند عرضه کننده های این دستگاه را محبوب نماید. شرکت هایی که صاحب برند هستند انگیزه بیشتری برای شناخته شدن دارند و می تواند اعتبار بیشتری را بدست آورند‌. اتوکلاوهای آمریکایی و ایتالیایی سال های زيادي است که جز مارک های شناخته شده هستند و مردم همیشه آنها را اولویت اول خرید قرار می دهند. سرعت و قدرت بالایی که این برندها دارند باعث شده تا برای مراکز درمانی بزرگ بهترین گزینه باشند.

معرفی برند اتوکلاو یوروندا

یوروندا بهترین برند ایتالیایی بوده که ۴۰ سال است در حوزه تولید لوازم پزشکی فعالیت دارد. اتوکلاوهای طراحی شده توسط این کمپانی دارای سطح کیفی بالا و مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند به همین دلیل عملکرد خوبی دارند. تنوع در ساخت اتوکلاوهای مارک یوروندا زیاد است به همین دلیل مشتریان با انتخاب های زیادی در بازار روبرو هستند و می توانند مطابق با نیاز خود خرید را انجام دهند. اتوکلا سری E9 Med جز پر فروش ترین ها بوده که در هر شرایطی بهترین کارایی را دارد.

اتوکلاوهای این شرکت در دو حجم ۲۴ و ۱۸ لیتری به فروش می رسند که هر کدام ظرفیت مختص به خود را دارند. ویژگی های خوبی که این دستگاه دارد باعث تمایز برند یوروندا در بازار شده است. قیمت دستگاه بر اساس سایز و مدلی که دارد مشخص می شود. اتوکلاوهای ساخته شده توسط این کمپانی دارای یک بسته بندی کاملا استاندارد هستند و در فرایند حمل و نقل به هیچ وجه دچار آسیب نمی شوند.

برند یوروندا برای طراحی این مدل از اتوکلاو از ۵ سیکل استریل مخصوص استفاده کرده است و مجهز به سیکل فلاش می باشد. امکانات خوبی که این دستگاه دارد باعث شده تا بیشتر از قبل مورد استقبال قرار بگیرد. پمپ وکیوم این دستگاه قادر است در ۴ مرحله استریلیزاسیون را انجام دهد. قدرت وکیوم آن بالا بوده و در فضای خلا ۹ بار کار می کند. اتوکلاو برند یوروندا ۴۲ کیلوگرم است و شما می توانید هر جایی از آن استفاده کنید.

همچنین بخوانید :  نحوه کار با اتوکلاو دندانپزشکی به چه صورت است؟

  سایز دقیق این دستگاه 610*450*445 میلی متر می باشد. هنگام خرید باید به مارک روی بسته بندی توجه کنید و همیشه تجهیزات اصل و اورجینال را تهیه کنید. کمپانی یوروندا برای حذف بیشتر مشتری سعی کرده تا کیفیت لوازم را بیشتر کند. اگر برای خرید اتوکلاو به دنبال یک برند خوب هستید ما یوروندا به شما معرفی می کنین که بازدهی خوبی هم دارد. این دستگاه دارای خشک کن است و می تواند با تستر خود میزان سختی آب را به خوبی مشخص کند.

برای آب تمیز و کثیف دو مخزن جداگانه روی این دستگاه تعبیه شده است به همین دلیل به صورت کاملا بهداشتی کار خود را انجام می‌ دهد. آبگیری در این دستگاه به ۳ روش دستی، اتوماتیک و آب شهری امکان پذیر است به همین دلیل بیمار می تواند به راحتی از آن استفاده کند. این اتوکلاو دندانپزشکی ایتالیایی فشار هوای محیط را به خوبی تنظیم می کند و سیستم عیب یابی تمام اتوماتیک دارد.

بهترین مارک اتوکلاو دندانپزشکی

این مطلب را هم بخوانید: نحوه کار با اتوکلاو دندانپزشکی

نکات مهم هنگام نگهداری اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو یکی از دستگاه های مهم و کاربردی در دندانپزشکی می باشد که برای بالا بردن و افزایش طول عمر دستگاه همواره باید به خوبی از آن نگهداری کنید تا بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد. در زمان استفاده از این دستگاه نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام نگهداری از دستگاه به خوبی آنها را رعایت کنید تا دستگاه دچار آسیب دیدگی و افت عملکرد نگردد، از این نکات مهم هنگام نگهداری اتوکلاو دندانپزشکی موارد زیر را نام خواهیم برد:

  1.  هنگام نظافت دستگاه از مواد شوینده استفاده نکنید.
  2. بخش های داخلی دستگاه را با اسفنج نرم تمیز کنید.
  3. به قسمت پایینی دستگاه توجه داشته باشید.
  4. تمام آلودگی ها را به صورت دقیق از سطح دستگاه پاک کنید.
  5. تمام زباله ها را تمیز نمایید.

در زمان نگهداری از این دستگاه نباید هرگز آن را با آب شستشو بدهید و تنها استفاده از اسفنج یا یک دستمال نخی نرم که مقداری مرطوب شده باشد کافی است تا به راحتی تمام آلودگی های دستگاه را پاک کنید بدون این که به دستگاه آسیب وارد شود. لازم به ذکر است که هنگام تمیزکاری دستگاه نباید به آن ضربه بزنید و یا به آن فشار وارد کنید زیرا ممکن است عملکرد قطعات آن دچار اختلال شود.

دستگاه اتوکلاو را در زمان نگهداری و استفاده باید در مدت زمان های تعیین شده و مشخصی سرویس کنید تا دچار خرابی نگردد،  شما باید هفته ای یک مرتبه اتاق مخصوص استریل دستگاه و طبقه های موجود در آن را تمیز نمایید، فیلتر آب گذر را باید تمیز نمایید، آب ژنراتور بخار را باید تخلیه نمایید، درب اتوکلاو را بررسی کنید تا به درستی بسته شود. مسلما با انجام موارد گفته شده می توانید هم دستگاه اتوکلاو خود را تا مدت زمان زیادی در اختیار داشته باشید و هم از خراب شدن آن جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید :  آشنایی با دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی - راهنمای جامع

شما باید هر ماه فیلترهای دستگاه، دریچه های ایمنی و ژنراتور دستگاه را چک کنید زیرا سردیس کردن به موقع دستگاه و قطعات موجود در آن و تمیزکاری درست دستگاه کمک می کند تا دستگاه شما عملکرد بهتری داشته باشد و در صورت بروز مشکل به سرعت مطلع شوید و آن را برطرف نمایید. نگهداری از این دستگاه نیاز به مهارت و تخصص ندارد تنها کافی است که براساس نکات گفته شده از طرف شرکت شما دستگاه را تمیزکاری و سرویس کنید تا دستگاه شما عمر مفید بالایی داشته باشد زیرا خراب شدن آن می تواند فعالیت دندانپزشک را مختل کند.

برای خرید یک اتوکلاو مناسب باید به چه نکاتی دقت کرد

چون اتوکلاو دندانپزشکی یک دستگاه کاربردی و ضروری در مراکز درمانی است بهتر است در خرید آن نهایت دقت را خرج کنید و به نکات مهمی که به آنها اشاره می کنیم توجه کنید.

  1. اولین و مهمترین نکته در زمان خرید توجه به مارک دستگاه است. اگر می خواهید برای طولانی مدت از این دستگاه استفاده کنید پس بهتر است مارک های ایتالیایی و آمریکایی را خریداری کنید که سرعت و قدرت بالایی هم دارند.
  2. دومین نکته قیمت است. با توجه به بودجه ای که دارید خرید را انجام دهید پس بهتر است قبل از انتخاب ابتدا قیمت را ارزیابی کنید. هزینه نصب دستگاه هم باید در همین مراحل مشخص شود.
  3. هزینه سرویس و نگهداری از دستگاه آن هم برای یک سال را تخمین بزنید و ببینید که با بودجه شما همخوانی دارد.
  4. برای خرید باید مارکت هایی چون دنت لند را انتخاب کنید که دارای خدمات پس از فروش هستند و در هر شرایطی از محصول و خدمات خود پشتیبانی می کنند‌
  5. نوع شرکت سازنده در زمان خرید اهمیت دارد. دندانپزشکان همیشه سعی می کنند تا دستگاهی باکیفیت و در عین حال اقتصادی را خریداری کنند.
  6. میزان حجم دستگاه اتوکلاو هم مهم است و شما باید با توجه به حجم کاری خود آن را انتخاب کنید. در مراکز درمانی بزرگ قطعت دستگاه هایی با ظرفیت بالا می توانند عملکرد بهتری را از خود ارائه دهند.
  7. هر چه آپشن ها و امکانات موجود در دستگاه اتوکلاو بیشتر باشد مسلما کارایی بهتری خواهد داشت و بیشتر می تواند رضایت مصرف کنندگان را جلب کند. پس هنگام خرید بهتر است به قطعات بکار رفته در دستگاه هم توجه کنید.
  8. دستگاه اتوکلاو خریداری شده باید دارای بسته بندی کاملا استاندارد و پلمپ باشد تا بتوان به راحتی آن را جابجا کرد و علاوه بر این دفترچه راهنما داشته باشد تا شما بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

امیدواریم از مطالب این مقاله که در مورد بهترین مارک اتوکلاو دندانپزشکی بود بهره ی کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =