دانستنی های دندانپزشکی

ارتودنسی بهتر است یا لمینت ؟ | مزایا و معایب ارتودنسی و لمینت

ارتودنسی بهتر است یا لمینت ؟

ایا تا بحال برای شما هم این سوال پیش امده است که ارتودنسی بهتر است یا لمینت ؟ ما در این مقاله به این سوال می پردازیم. ارتودنسی و لمینت دو روش مختلف برای زیبا سازی دندان ها هستند که بدون نیاز به جراحی و بیهوشی انجام می شوند و تاثیر به سزایی هم بر روی چهره افراد می گذارند، این دو روش تفاوت های زیادی آن با هم دارند که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که ارتودنسی برای افرادی از ناحیه دندان های خود دارای مشکل نامیزانی مواجه هستند مناسب است تا بتوانند با کمک آن ظاهر دندان های خود را صاف و یکدست نمایند. لمینت اصولا در زیا سازی دندان کاربرد دارد مثلا برای دندان شکسته و زرد رنگ را می توان با کمک آن پوشش داد تا دندان ها سفید و قشنگ شوند. هر کدام از این روش ها برای فردی مناسب هستند و مشخصاتی دارند که آشنایی با آنها کمک می کند انتخاب بهتری را انجام بدهید.

دنت لند ارائه دهنده انواع تجهیزات دندانپزشکی با برندهای معتبر اروپایی

اشنایی با ارتودنسی دندان

در ارتودنسی دندان ها توسط براکت ها با استفاده از فشارهای ملایم روی دندان موجب می‌شوند تا دندان‌ ها به‌ مرور زمان در راستای صحیح خود قرار بگیرند و ردیف شوند که این هم بر روی حالت فک و لثه شما تاثیر می گذارد و هم از خراب شدن دندان ها شما جلوگیری می کند. طول دوره درمان ارتودنسی در افراد مختلف متفاوت است و معمولا بین یکسال و نیم تا دو سال طول می کشد. پس از اتمام این دوره بیماران دندان های خود را بدون هیچ مواد اضافه ای و به صورت طبیعی و مرتب خواهند داشت. این شیوه روش های مانند ارتودنسی نامرئی، ثابت و دیمون را در خود جای داده است که همواره هر کدام برای فردی مناسب هستند و به کار برده می شوند.

همچنین بخوانید :  راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان چیست ؟

با کمک این روش درمان می توان هر نوع به هم ریختگی در ناحیه دندان ها را درمان کرد و در نتیجه دندان هایی صاف و زیبا در اختیار داشت که این امر لبخند زیبایی هم به شما هدیه می دهد.

مزایا و معایب ارتودنسی

ارتودنسی دندان همواره مزایا و معایب فراوانی را هم به همراه خود دارد هر فرد باید قبل از انجام این فعالیت ابتدا با مزایا و معایب آن آشنایی کامل پیدا کند و سپس به انجام آن بپردازد. از مزایای نهفته در این روش دندانپزشکی می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

  1. روشی جهت بهبود عملکرد، وضعیت و ظاهر دندان ها است.
  2. دندان ها را ردیف می کند.
  3. اگر دندان ها به هر علتی روی هم افتاده باشند یا هم تراز نباشند جویدن یا گاز گرفتن مواد غذایی با مشکل روبه رو می شود که ارتودنسی ان را درمان می‌کند.
  4. فک جلو آمده به خاطر دندان ها را درمان می‌کند.
  5. به دندان ها و لثه آسیب وارد نمی کند.
  6. عملکرد عالی هم دارد

معایب موجود در این روش هم شامل موارد زیر می شوند:

  • گاه ممکن است دچار شل شدگی شدید دندان شوید.
  • باعث شکستگی دندان سست می‌شود.
  • درد زیادی به همراه دارد.
  • دوره درمان طولانی دارد.

با این وجود شما باید بدانید که چه جنس دندانی دارید و آیا این روش برای دندان های شما مناسب است یا خیر که ابم تاییدیه نهایی را دندان پزشک به شما ارائه می دهد.

همچنین بخوانید :  بریج دندان چیست ؟ | مراحل انجام بریج دندان به چه صورت است ؟

ارتودنسی بهتر است یا لمینت ؟

این مطلب را هم بخوانید: ارتودنسی دندان برای چه کسانی مناسب است ؟

اشنایی با لمینت دندان

لمینت دندان روکش نازکی است که همرنگ دندان های شما است و اصولا برای زیبا سازی ظاهر دندان ها بر روی آنها قرار داده می شود.  استفاده از این محصول هیچ گونه درد و مشکلی برای افراد به همراه ندارد به همین دلیل امروزه طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. باید بگوییم که لمینت دندان بر روی ظاهر هر دندانی تاثیر می گذارد از این رو. می توان دندان های کوچک و بد رنگ را با کمک آن درشت تر و زیبا تر کرد. یکدست بودن رنگ است ماده و طبیعی بودن آن باعث می شود تا شما دندان‌هایی خاص داشته باشید که سفید و بی نظیر هستند. در زمینه آشنایی با لمینت دندان باید بگوییم که این ماده برای همه مناسب است و اصولا تمام بانوان و آقایان در رده های سنی مختلف قادر به استفاده از آن هستند.  

مزایا و معایب لمینت

لمینت دندان هم به نوبه خود مزایا و معایبی دارد که اصولا مزایای آن بیشتر از معایب آن است به همین دلیل طرف ایران بسیاری پیدا کرده است. لمینت ‌ها بجز مزایای زیبایی، مزایای دیگری نیز دارند از جمله اینکه در مقایسه با مینای دندان، مقاومت و قدرت دندان ها را افزایش می دهند و با پوشاندن نا مساوی بودن و سایر عیوب دندان، ردیف دندانها را مرتب و یکنواخت نشان می دهند. این ماده مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارد و از همه مهمتر به مرور زمان دچار تغییر رنگ نمی شود و ماندگاری زیادی هم دارد.

استفاده از این محصول عوارض و معایبی هم دارد مثلا در صورتی که با شکستگی دندان مواجه شوید دیگر قابل ترمیم نیست، قابل پاک شدن و برداشتن از روی دندان نیست، هزینه بالایی دارد، در صورت انتخاب مواد و مکان نامناسب ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود، برخی به آن حساسیت هم دارند در نتیجه با این دو مشخصه شما باید توجه کنید که می توانید از این محصول برای زیبایی دندان های خود استفاده کنید یا نه و سپس به دندانپزشکی اقدام نمایید.

همچنین بخوانید :  دلایل تغییر رنگ دندان | انواع تغییر رنگ دندان

تفاوت ارتودنسی و لمینت در چیست؟

در پاراگراف بالا به این سوال پاسخ دادیم که ارتودنسی بهتر است یا لمینت ؟ حالا برخی افراد فکر می کنند که ارتودنسی و لمینت مشابه به هم هستند اما ناگفته نماند که این دو روش تفاوت های زیادی با هم دارند که ما شما را با تفاوت های آنها آشنا خواهیم کرد. مثلا باید بگوییم که در ارتودنسی هیچ موادی بر روی دندان ها قرار نمی گیرد و تنها حالت دندان ها تغییر داده می شود، در لمینت موادی بر روی دندان قرار می گیرد که هم بر روی ظاهر دندان و هم بر روی حالت دندان تاثیر می گذارد. لازم با ذکر است که  لوازم و مواد مصرفی و حتی نحوه انجام این دو روش هم با هم متفاوت می باشد، در روش ارتودنسی همواره سیم هایی مخصوص بر روی دندان های شما قرار می گیرد که با کشیدن این سیم ها می توان دندان ها را تحت فشار قرار داد تا جابه‌جا شوند و در جای مناسب قرار بگیرند اما در لمینت هیچ گونه سیم و دردی نیست و تنها مواد لمینت به دندان تزریق می گردد که کاملا ثابت است.

برای خرید انواع موتور ایمپلنت با قیمت های استثنایی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهارده =