تجهیزات دندانپزشکی

تفاوت فایل k  و h  دندانپزشکی

اشنایی با تفاوت فایل k  و h  دندانپزشکی

در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت فایل k  و h  دندانپزشکی بپردازیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. برای ترمیم و عصب کشی دندان ها همواره به لوازم متعددی نیاز است که یکی از مهمترین آنها فایل ها می باشند، این فایل ها نمونه های مختلفی دارند که در میان آنها فایل k و فایل h بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده اند. این دو نمونه فایل تفاوت های بارز و آشکاری با هم دارند و هر کدام برای فعالیتی مناسب هستند. از تفاوت این دو می توان گفت که فایل های k از مقاومت بالایی برخوردار هستند و حالت پیچ خورده دارند اما فایل های اچ ساده است و تنها قدرت برندگی آن بالا می باشد، باید بگوییم که در زمان فعالیت بر روی دندان نمونه کا می تواند عملکرد خوبی داشته باشد و دچار شکستگی در زمان فعالیت هم نخواهد شد اما نمونه اچ بافت ظریف تری دارد و در زمان فعالیت سنگین بر روی دندان امکان شکستن آن وجود دارد.

فایل k برای قسمت های پایینی مناسب است زیرا آسیبی به بافت ها و فورامن ها وارد نمی کند اما نمونه اچ برای این بخش مالسب نیست و ممکن است باعث آسیب به آن گردد. از نظر سایز اگر بخواهیم بگوییم فایل کل سایز کوچک تر و قد کوتاه ترین دارد اما فایل اچ قد بلند و باریک است. با توجه به تفاوت این دو فایل می توان بهترین نوع را متناسب با نوع دندان و نیاز خود انتخاب کرد و از آن استفاده نمود.

همچنین بخوانید :  هر انچه که باید در مورد لوپ دندانپزشکی بدانید

خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت های عالی از دنت لند

انواع فایل دستی

انواع فایل دستی وجود دارد که از آنها برای عصب کشی دندان یا همان اندو استفاده می کنند به همین دلیل به آنها فایل اندو می گویند. هر فایل کارایی خاص خود را دارد و دارای ویژگی هایی می باشد، از این فایل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فایل H؛ این فایل سر بسیار تیزی دارد که این قدرت برندگی آن را نشان می دهد به همین دلیل هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید، این نمونه از استیل ضد زنگ تولید شده و بدنه آن شکل خاردار دارد. از این فایل برای خارج کردن عفونت، دبری و گوتا پرکا استفاده می شود. این محصول دارای دستگیره آرگونومیک است، لبه تیز دارد، سطح نامتقارن دارد، از بالا به پایین برش خورده است.
  2. فایل K؛ این فایل دستی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و همواره دسته ای دارد که فعالیت با آن را برای دندانپزشک آسان تر می کند. برای عصب کشی دندان این محصول مصرف زیادی دارد، این نمونه از استیل ضد زنگ و کروم و نیکل به دست آمده که هر سه نمونه کیفیت بالایی دارد و مقاوم هستند، انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر شکستگی از مهمترین ویژگی های این نمونه به شمار می رود. بدنه این محصول گره ای شما است و سطح متقارن مربعی و مثلثی دارد و نسبت به نمونه های دیگر از مقاومت و استقامت بیشتری برخوردار می باشد.

هر دو فایل برای درمان اندو کاربرد دارند اما هر کدام فعالیت بخشی را انجام می دهند، همان گونه که گفتیم نمونه h برای خارج کردن عفونت ها کاربرد دارد و نمونه k برای خارج کردن رگ های عفونی و غیره مناسب است.

همچنین بخوانید :  گوتا پرکا چیست ؟ | انواع گوتا پرکا

تفاوت فایل k  و h  دندانپزشکی

فایل k چه کاربردی دارد

فایل های k از پر کاربرد ترین فایل های موجود در دندانپزشکی ها به شمار می روند که کاربرد های گسترده ای هم دارند مثلا با هم آنها می توان هم بخش کمی از دندان را ترمیم نمود و آن را پاکسازی کرد و هم می توان دندان و کانال ریشه را به صورت کامل تخلیه کرد و از همه مهمتر می توان با کمک آن دندان عصب کشی شده را پر نمود و مواد موجود در دندان را فشرده کرد تا ثابت در جای خود قرار بگیرد. برای شنبه دادن به بیش دندان هم این محصول کاربرد دارد که اهمیت زیادی در زمان عصب کشی دندان دارد زیرا با حالت دادن به ریشه می توان عفونت موجود در آن را به راحتی تخلیه کرد، البته برای شکل دادن به کانال دندان هم این محصول کارایی دارد در نتیجه می توانید با اطمینان کامل آن را تهیه کرده و برای بیماران خود از آن استفاده کنید.

اطلاع از کاربرد فایل کا و عملکرد عالی آن باعث شده تا آنها به وفور یافت شوند و دندانپزشکان از آنها برای ترمیم دندان های آسیب دیده استفاده نمایند. قابل ذکر است که این فایل از کیفیت بالایی برخوردار است و می توان به راحتی آن را درون دستگاه ضد عفونی کرد و برای بیماران مورد استفاده قرار داد زیرا در حالت عادی نمی توان کانال ریشه دندان را تخلیه کرد و عفونت و مواد زائد موجود در آن را خارج نمود اما به کمک این فایل می توان به راحتی دندان را تخلیه کرد تا دچار عفونت بیشتر نشود و برای پر کردن آماده گردد.

همچنین بخوانید :  کاربرد کن کاغذی دندانپزشکی

اشنایی با کاربرد فایل h

در پاراگراف بالا به تفاوت فایل k  و h  دندانپزشکی پرداختیم اما فایل h هم مانند فایل کا همواره کارایی ها و کاربرد های خاص خود را دارد اما به صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم این فایل مانند نمونه کا برای عصب کشی و اندو دندان کاربرد دارد و با کمک آن می توان کانال ریشه دندان را تخلیه نمود تا هیچ گونه موادی در آن باقی نماند. از این فایل اصولا برای تمیز کردن و شکل دهی کانال های ریشه و هم چنین از بین بردن بخشی یا تمام دندان آسیب دیده و پر کردن کانال آن در درمان ریشه استفاده می کنند، این فایل از مقاومت بالایی برخوردار است می توان با کمک به راحتی هر دندانی را تخلیه نمود تا از عفونت و باکتری خلاص شده و آماده پر کردن شود.

زمانی که دندان برای عصب کشی آماده می گردد همواره دندانپزشک با کمک فایل اچ دندان را آماده می کند و سپس از فایل روتاری بهره می برد. با کمک این نوع فایل ها سرعت دندانپزشکان برای ترمیم و درمان دندان افراد بالاتر می رود و بیمار هم مجبور به تحمل درد نیست و به راحتی با کمک فایل مواد زائد درون دندان تخلیه می شود تا دسترسی به کانال ریشه آسان تر گردد. کارایی منحصر به فرد این محصول و اهمیت وجود آن باعث شده تا محبوبیت زیادی در میان دندانپزشکان به دشت بیاورد و به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار بگیرد.

برای خرید انواع تجهیزات اندو از وبسایت دنت لند کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =