دانستنی های دندانپزشکی

فلوراید تراپی چیست ؟ و به چه صورتی انجام می شود

فلوراید تراپی چیست ؟

برای پیشگیری و کنترل پوسیدگی دندان خصوصا در سطح بین دندانی فلوراید بهترین گزینه بوده به همین دلیل امروزه فلوراید تراپی انجام می شود. این روش برای کودکان یک انتخاب عالی بوده و مانع از پوسیدگی دندان آنها می شود. فلوراید به صورت دوره ای روی دندان مصرف می گردد و می تواند به افزایش مقاومت دندان ها کمک زیادی کند. افرادی که این روش درمانی را تجربه کرده اند توانسته اند دندان هایی سالم و زیبا داشته باشند. این روش با بهترین مواد انجام می شود و هیچ خطری برای دندان ها ندارد. فلوراید تراپی چیست ؟ در فلوراید تراپی مواد به خوبی سطح دندان ها را پوشش می دهند و با این کار مانع از پوسیدگی آنها می شود. این تکنیک برای همه قابل استفاده بوده و به دلیل مزیت‌ هایی که دارد امروزه مورد استقبال قرار گرفته است. افرادی که از فلوراید تراپی استفاده می کنند باید به مراقبت های بعد از آن توجه زیادی کنند. اگر تعداد جلسات فلوراید تراپی را به صورت کامل پشت سر گذاشته باشید قطعا از نتیجه کار راضی خواهید بود. این روش درمانی حتما باید در مطب و زیر نظر پزشک معتمد انجام شود.

برای خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی از وبسایت دنت لند کلیک کنید

مزایای فلوراید تراپی چیست ؟

فلوراید تراپی مزایای زیادی برای افراد به همراه دارد به همین دلیل پزشکان انجام این روش درمانی را توصیه می کنند. از مزیت های مهم این تکنیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلوراید تراپی برای ترمیم دندان های پوسیده یک روش عالی است چون می تواند مواد معدنی را به سطح دندان برساند و با از بین بردن باکتری ها شرایط را برای ترمیم فراهم سازد.
  • این روش رشد باکتری های مضر دهان و دندان را مهار کرده و مانع از ایجاد حفره های بزرگ و کوچک در دندان می شود به همین دلیل خرابی و پوسیدگی دندان هم کاهش پیدا می کند.
  • استفاده از فلوراید تراپی برای کودکان توصیه می شود چون دندان هایی که به تازگی از داخل فک بیرون زده اند یه خوبی مراقبت می شوند و این می تواند مانع از پوسیدگی دندان ها شود.
  • تقویت سطح بیرونی دندان مهمترین مزیت فلورایدتراپی است و همین موضوع می تواند از پوسیدگی دندان هم جلوگیری کند.
  • اگر دندان شما دچار پوسیدگی سطحی شده باشد فلوراید اجازه نمی دهد که پوسیدگی به عمق دندان نفوذ کند به همین دلیل شما نیازی به عصب کشی نخواهید داشت و این می تواند هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • از دیگر مزیت های فلوراید تراپی می توان به عدم پوسیدگی دندان در کودکان اشاره کرد و افرادی که در کودکی این روش را تجربه کرده اند دندان های سالم تری خواهند داشت.
  • فلوراید تراپی برای همه افراد در هر سن و با هر جنسیتی قابل انجام است.
همچنین بخوانید :  ژل اسید اچ چیست ؟ و چه کاربردی دارد

فلوراید تراپی چیست ؟

معایب فلوراید تراپی چیست ؟

فلوراید تراپی در کنار مزیت معایبی هم دارد که بهتر است شما قبل از انجام کار با این معایب آشنا شوید. اگر فلوراید به میزان بالا مصرف شود مانند هر ماده دیگری تاثیرات منفی دارد. فلوراید تمام جرم و لک را از روی دندان جدا می کند بدین ترتیب مصرف زیاد آن بیش از اندازه لایه از روی دندان برده و ممکن است به مینای دندان آسیب جدی وارد کند. اگر دچار مسمومیت شوید به دندان و استخوان شما آسیب وارد می شود. چون خمیر دندان کودکان فلوراید ندارد. این روش بیشتر برای کودکان توصیه می شود و تاثیرات خوبی هم دارد.

از دیگر معایب فلوراید تراپی می توان به ایجاد لکه های سفید روی دندان اشاره کرد. لکه ها ظاهر دندان را معیوب می کنند. اگر دندان شما به دلیل فلوراید تراپی زیاد دچار تغییر رنگ شد باید به پزشک مراجعه کنید. ایجاد مشکلات در هموستاژ استخوان از دیگر معایب استفاده از فلوراید تراپی است. افرادی که قرص فلوراید را مصرف می کنند دچار تهوع و اسهال می شوند و میزان خستگی و تعریق در آنها افزایش پیدا می کند. دریافت بیش از حد فلوراید می تواند منجر به مرگ افراد هم شود. اگر فلوراید تراپی در مطب انجام شود معایب بیشتری خواهد داشت.

همچنین بخوانید :  مینا کاری دندان چیست ؟ | انواع اسیب دیدگی مینای دندان

خرید انواع تجهیزات استریل دندانپزشکی با پایین ترین قیمت

فلوراید تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

فلوراید تراپی بیشتر برای کودکان توصیه می شود چون خمیر دندان هایی که کودکان استفاده می کنند حاوی فلوراید نیست و از آنجا که دندان های آنها برای جلوگیری از پوسیدگی به این ماده نیاز دارد بهتر است این روش درمانی برای آنها انجام شود. تغذیه نامناسب و عدم شستشوی مناسب دهان و دندان می تواند اصلی ترین عامل پوسیدگی دندان باشد که شما با انجام فلوراید تراپی می توانید آن را تا حد زیادی کاهش دهید. شیوع پوسیدگی دندان باعث شده تا امروزه بیشتر افراد به فلوراید تراپی گرایش پیدا کنند و آن را در مطب انجام دهند.

امروزه اکثر خانواده ها به فلوراید تراپی نیاز دارند تا با این کار مانع از پوسیدگی مینای دندان شوند. اگر از آن دسته افراد هستید که شیرینیجات و نوشیدنی های شیرین را زیاد مصرف می کنید قطعا به فلوراید تراپی نیاز پیدا می کنید تا پوسیدگی دندان در شما کاهش پیدا کند و یک لایه محافظتی روی دندان شما قرار بگیرد. اگر از دندان های خود مراقبت نمی کنید نیاز است که چند جلسه فلوراید تراپی را انجام دهید تا ضایعات اضافی از روی دندان جدا شود. افرادی که مشکل تهوع دارند و به مواد فلوراید حساسیت نشان می دهند نمی توانند از این روش استفاده کنند.

همچنین بخوانید :  ارتودنسی نامرئی چیست ؟ | انواع ارتودنسی نامرئی

نحوه انجام فلوراید تراپی به چه صورت است؟

فلوراید تراپی باید زیر نظر پزشک انجام شود. برای انجام این کار پزشک ابتدا دندان ها را مورد بررسی قرار می دهد سپس با یک برس تمیز سطح دندان و بین دندان ها را به خوبی تمیز می کند به طوری که هیچ ضایعاتی روی دندان نباشد. سپس سطح دندان با ژل فلوراید آغشته می شود و مدت ۴ دقیقه مواد روی دندان می مانند تا بتوانند جرم ها و لکه ها را از بین ببرند و یک لایه محافظتی روی دندان ایجاد کنند. پس از اتمام زمان ژل های اضافی از روی دندان برداشته شده و دهان کودک از مواد خالی می شود تا احساس تهوع نداشته باشد. در زمان فلوراید تراپی فرد باید چند مرتبه دهان خود را تخلیه کند اما به هیچ وجه نباید دهان شستشو داده شود. نیم ساعت این روش انجام می شود و فرد نباید خوراکی مصرف کند‌. نوشیدنی به هیچ وجه استفاده نگردد.

برای خرید انواع جرمگیر دندانپزشکی از وبسایت دنت لند کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 2 =