تجهیزات دندانپزشکی

دوربین داخل دهانی چیست ؟ و چه مزایایی دارد

دوربین داخل دهانی چیست ؟

 در صنعت دندانپزشکی تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که بهترین آنها دوربین داخل دهانی است.دوربین داخل دهانی چیست ؟ این دوربین دارای سایز و مدل های مختلف است که با نصب روی صندلی دندانپزشکی کار را برای پزشک آسان تر و دقیق تر می کند. قسمت هایی از دندان که در حالت عادی قابل دسترسی و مشاهده نیستند به کمک دوربین داخل دهانی به خوبی مشاهده می شوند. با این دوربین تصاویری باکیفیت از دندان روی نمایشگر مشاهده می شود و بیمار می تواند از وضعیت دندان خود آگاهی پیدا کند.

در واقع همان چیزی که دندانپزشک با دوربین مشاهده می کند بیمار هم می تواند روی مانیتور مشاهده کند.  دقت این دوربین ها زیاد بوده به همین دلیل پزشک می تواند با کیفیت بالاتری کار جراحی را انجام دهد بدون اینکه به قسمت های دیگر دندان و لثه آسیبی وارد شود. این ابزار سبک بوده بدین ترتیب هنگام استفاده دست خسته نمی شود و پزشک می تواند برای تایم طولانی از آن استفاده کند. سر کوچک این ابزار به راحتی درون دهان قرار می گیرد و می تواند تصاویری با وضوح بالا را به ثبت برساند. تصاویر این دستگاه رنگی بوده به همین دلیل کار روی دندان بهتر و دقیق تر انجام می شود. در ساخت این دوربین تکنولوژی روز دنیا به کار گرفته شده با همین دلیل در مقابل رطوبت دوام زیادی دارد و دچار پوسیدگی و افت کیفیت نمی شود. بدنه دوربین طبق ارگونومی دست بوده به همین دلیل به راحتی داخل دست قرار می گیرد. کاربری آسانی که این دوربین ها دارند باعث شده تا امروزه مورد استقبال قرار بگیرند  در تمام مراکز درمانی و مطب ها استفاده شوند.

همچنین بخوانید :  گوتا پرکا چیست ؟ | انواع گوتا پرکا

برای خرید تجهیزات دندانپزشکی با برندهای معتبر از وبسایت دنت لند کلیک کنید

مزایای دوربین داخل دهانی چیست ؟

مزیت استفاده از دوربین دهانی زیاد بوده و دندانپزشکان توانسته اند به کمک این ابزار کارهای ترمیم و جراحی را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند. از مزایای این دوربین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص راحت: به کمک این دوربین تشخیص برای پزشک راحت تر خواهد بود و بهتر می تواند کار درمان را انجام دهد. بدون اینکه دهان بیمار برای چند ساعت باز باشد دندانپزشک می تواند با دوربین حفره دندانی را برای درمان پیدا کند که با این کار عوارض جراحی و درمان کاهش پیدا می کند. با این کار ویزیت های دندانپزشکی برای بیماران ساده و راحت خواهد شد.
  • تشخیص و مراقبت پیشگیرانه: با اين دوربین مشکلات بهداشت دهان و دندان به خوبی تشخیص داده می شود و شما با این کار می توانید از بروز برخی بیماری ها تا حد زیادی پیشگیری کنید. برای سلامت دندان باید مشکلات پوسیدگی زودتر بررسی شوند که با این دوربین می تواند با چشم غیر مسلح هم مشاهده کرد. تشخیص زودهنگام یک بیماری می تواند عوارض و آسیب های بعدی را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • آموزش و شفافیت بیشتر برای بیمار: به کمک این دوربین وضعیت سلامتی دندان برای بیماران شفاف سازی می شود و بیمار می تواند در مانیتور شرح حال را به راحتی مشاهده کند.
  • ارائه تصاویری باکیفیت: کیفیت تصاویر با این دوربین بالا بوده و می تواند تصاویری باکیفیت را فراهم کند.
  • کم بودن ابعاد و وزن دوربین: مهمترین مزیت این دوربین سایز کوچک و وزن سبک است که باعث شده تا دندانپزشک بتواند به راحتی از آن استفاده کند.
  • رنگ و رزولوشن مطلوب تصویر: رزولیشن تصویر به قدری بالا بوده که تمام مشکل دندان در عکس قابل مشاهده است.
  • امکان کنترل نور LED : نور دستگاه قابل تنظیم است تا در صورت تاریک بودن بتواند تصاویری روشن را به نمایش بگذارد.
  • بالا بودن قدرت لنز: قدرت لنز به قدری بالا است که می تواند از فاصله دور هم تصاویری باکیفیت را ثبت کند.
  • قابلیت اتصال به کامپیوتر: این دوربین به سیستم متصل می شود تا شما بتوانید تصاویر را با سایزی بزرگتر تهیه کنید.
  • مقرون به صرفه بودن آن یک مزیت مهم است.
همچنین بخوانید :  معرفی مهم ترین تجهیزات عصب کشی

دوربین داخل دهانی چیست ؟خرید تجهیزات تصویربرداری با قیمت های استثنایی از دنت لند

دوربین داخل دهانی چه کاربردی دارد؟

دوربین داخل دهانی دارای سطح کاربری گسترده بوده و می تواند کار درمان و جراحی را برای پزشک آسان تر سازد. این دوربین روی مانیتور و یونیت دندانپزشکی نصب می شود تا در زمان جراحی دندان پزشک بتواند تمرکز بهتری روی کار داشته باشد. اگر پوسیدگی دندان برای بیمار آزار دهنده شده پزشک سعی می کند تا ابتدا با دوربین داخل دهانی سطح پوسیدگی را مشخص کند. در این شرایط پزشک قادر است تا پوسیدگی را به صورت سطحی و عمقی درمان کند. دوربین می تواند تصاویری ثابت و متحرک را ثبت کند. کاربرد دیگر این دوربین زوم کردن روی قسمت هایی است که با چشم قابل مشاهده نیستند. دوربین شبیه مسواک است که می تواند به خوبی به دندان نزدیک شود و حتی بین دندان را هم برای پزشک قابل مشاهده کند. ال ای دی های سر دوربین با ایجاد نور و روشنایی می توانند تصاویر بهتری را در اختیار دندانپزشک قرار دهند. برای انجام کارهای درمانی و جراحی این ابزار بهترین عملکرد را دارد. دوربین ها دارای دو مدل بی سیم و باسیم هستند که هر کدام عملکرد مختص به خود را دارند. کاورهایی که روی دوربین کشیده شده مانع از نفوذ آب به درون آن می شود.

همچنین بخوانید :  6 مرحله استریل لوازم دندانپزشکی

از دوربین داخل دهانی در چه مواقعی استفاده می شود؟

از دوربین های داخل دهانی در مواقعی استفاده می شود که دندانپزشک دید کافی روی قسمت های پوسیده و آسیب دیده دندان ندارد. این قلم کوچک دیجیتالی بدون درد کار تشخیص را آسان می سازد. این دوربین بخش جدایی ناپذیر دندانپزشکی در دنیا بوده که مراحل تشخیص و درمان را برای بیمار و دندانپزشک آسان تر می سازد. این یک وسیله موثر بوده که به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب مورد استقبال قرار گرفته است. امکان نصب آن روی صندلی دندانپزشکی وجود دارد به همین دلیل بیشتر مطب ها از این دستگاه استفاده می کنند. این دوربین برای افراد با هر سن و جنسیتی قابل استفاده است. وقتی پزشک دید کافی داخل دهان ندارد این دوربین دید پزشک را بهتر کرده و می تواند به درمان کمک زیادی کند. دوربین داخل دهانی دقیقا زمانی استفاده می شود که بیمار نمی‌تواند برای تایم طولانی دهان را باز نگه دارد‌. دندان های انتهایی مثل دندان عقل هنگام جراحی دید کافی ندارند.

خرید انواع مانیتور و دوربین داخل دهانی با کیفیت و قیمت عالی از وبسایت دنت لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =