تجهیزات تصویربرداری دندانپزشکی

نکات مهم قبل از خرید رادیوگرافی دندانپزشکی

نکات-مهم-قبل-از-خرید-رادیوگرافی-دندانپزشکی--دنت-لند1

دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین تجهیزات در مطب ها و کیلینیک های دندانپزشکی است که در تشخیص دقیق دندانپزشک از وضعیت دهان و دندان بیمار بسیار تاثیرگذار است. دستگاه های رادیوگرافی در صنعت دندانپزشکی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هریک از آن ها کارایی مخصوص به خود را دارند. دندانپزشکان پیش از خرید دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی باید نکات مختلفی را مدنظر قرار دهند تا بتوانند دستگاهی متناسب با نیاز خود را انتخاب نمایند.  

نکات مهم قبل از خرید رادیوگرافی دندانپزشکی

نوع دستگاه

دستگاه های رادیوگرافی در دو نوع AC و DC موجود هستند. دستگاه های DC از ولتاژ تک فاز با فرکانس بالا برای تصویربرداری از دندان استفاده می کنند. دستگاه های رادیوگرافی از نوع AC نیز دارای ولتاژ و جریان دو فاز برای عکس برداری می باشند. این دستگاه ها می توانند اشعه حاصل از عملیات تصویربرداری را با کیفیتی مناسب خارج کنند. تصویرهای ثبت شده توسط انواع این دستگاه ها به صورت بسیار واضح و باکیفیت ارائه شده و دندانپزشک می تواند انواع مشکلات دندان و دهان را به راحتی تشخیص دهد. به طور مثال دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی رمدی REMEDI مدل REMEX-T100  نمونه ای از دستگاه ای DC می باشد و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. این دستگاه را می توانید از شرکت دنت لند خریداری نمایید.  

همچنین بخوانید :  تجهیزات تصویر برداری دندانپزشکی چیست ؟ | صفر تا صد تجهیزات تصویر برداری دندانپزشکی

نوع اتصال دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی

دستگاه های رادیوگرافی معمولا به شکل های دیواری، پایه دار و همچنین پرتابل تولید و به بازار عرضه می شوند که دندانپزشک می تواند با توجه به محیط مطب و نیاز خود هریک از انواع آن را انتخاب نماید. رادیوگرافی دیواری به صورت ثابت بوده و می توان آن را بر روی دیوار نصب نمود. این نوع دستگاه رادیوگرافی دارای بازوهایی متحرک می باشد که در زمینه عکس برداری مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه رادیوگرافی پایه دار نیز به صورت متحرک بوده و امکان جا به جایی آن نیز وجود دارد. این دستگاه دارای بازوهایی انعطاف پذیر برای تصویربرداری از محیط دهان و دندان است. دستگاه رادیوگرافی پرتابل نیز دارای پایه ای مخصوص برای ثابت نمودن آن در مطب دندانپزشکی است. در صورتی که به دنبال دستگاهی هستید که دارای انواع دیواری و پایه دار هستند، می توانید از رادیوگرافی دندانپزشکی دگوتزن و رادیوگرافی دندانپزشکی اوریکس استفاده نمایید. نکات مهم قبل از خرید رادیوگرافی دندانپزشکی

نوع تایمر

تایمر یکی از کارآمدترین و مهم ترین قطعات دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی محسوب می شود. تایمر تعبیه شده بر روی دستگاه های رادیوگرافی معمولا به صورت دیجیتال است که رابطه مستقیمی با زمان اکسپوز و ثبت تصاویر دستگاه دارد. تایمر رادیوگرافی های باکیفیت معمولا از سیستم میکروپروسسوری بسیار پیشرفته تشکیل شده که مدت زمان اکسپوز دستگاه را مشخص کرده و آن را نمایش می دهد. این تایمرها با استفاده از تکنولوژی فرکانس بالا کار می کنند و در بعضی موارد می توانند به صورت همزمان به دو تیوب متصل شوند. به همین دلیل تایمر دستگاه رادیوگرافی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  

همچنین بخوانید :  معرفی مهم ترین تجهیزات تصویربرداری در مطب دندانپزشکی

نوع پایه دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی

به طور کلی پایه دستگاه های رادیوگرافی باید از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار باشد و امکان چرخش در زوایای مختلف را نیز دارا باشد. بازو و پایه دستگاه رادیوگرافی باید از جنس بادوام و آلیاژی مناسب برخوردار باشد. کیفیت پایه و بازوهای حرکتی در سرعت کار و عملکرد دندانپزشک بسیار تاثیرگذار است. پایه و بازوی دستگاه های رادیوگرافی معمولا به صورت دو شکن و سه شکن است که دندانپزشکان با توجه به نیاز خود می توانند هریک از انواع آن را انتخاب نمایند.  

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله مسائل مهمی است که در زمینه خرید دستگاه رادیوگرافی از اهمیت بالایی برخوردار است. دستگاهی که از گارانتی و خدمات شرکتی برخوردار باشد، در صورت ایجاد مشکل، نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات دارد و می تواند قطعات اصلی را از شرکت مورد نظر تحویل گرفته و دستگاه را مجدد راه اندازی نماید. به طور معمول شرکت های تولیدکننده دستگاه رادیوگرافی، یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش برای محصولات خود ارائه می دهند که ضمانت اصل بودن و کیفیت بالای دستگاه می باشد. چند نمونه از دستگاه های با کیفیت که دارای گارانتی مناسب هستند در زیر بیان شده است :

 

همچنین بخوانید :  دستگاه رادیوگرافی تک دندان چیست؟

کشور سازنده

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید دستگاه رادیوگرافی باید به آن توجه نمود، برند تولیدکننده آن است. این روزها برندهای مختلفی نسبت به طراحی و ساخت انواع دستگاه رادیوگرافی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و مطابق با استانداردهای جهانی اقدام می کنند. برندهای تولیدکننده معتبر از قطعات باکیفیتی برای ساخت این دستگاه استفاده می کنند و تجهیزات ساخته شده توسط این شرکت ها از عمر مفید بالایی نیز برخوردار است. دندانپزشکان می توانند درباره برندهای مختلف دستگاه رادیوگرافی از طریق سایت های تجهیزات دندانپزشکی اطلاعات لازم را کسب کرده و پس از آن اقدام به خرید مدل مدنظر خود نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =