تجهیزات دندانپزشکی

نکات مهم قبل از خرید فسفر پلیت دندانپزشکی

دستگاه فسفر پلیت دندانپزشکی از جمله تجهیزاتی است که برای دریافت و ثبت تصاویر داخل دهان مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای سنسورهایی است که پس از قرارگیری در دهان بیمار اقدام ثبت تصاویری با کیفیت بسیار بالا کرده و در تشخیص دقیق مشکلات دهانی و دندانی بسیار موثر می باشد. این اسکنرها دارای کارایی بسیار آسانی می باشند و از نظر اقتصادی نیز به صرفه هستند. دندانپزشکان در هنگام خرید فسفر پلیت دندانپزشکی باید فاکتورهای گوناگونی را مورد بررسی قرار دهند و با توجه به آن ها، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

نکات مهم قبل از خرید فسفر پلیت دندانپزشکی

تعداد سنسورها

تعداد سنسورهای دستگاه اسکنر فسفر پلیت از جمله مواردی است که دندانپزشک باید به آن توجه داشته باشد. به طور کلی دستگاه فسفر پلیت باید از تعدادی سنسور در سایزهای مختلف تشکیل شده باشد. دستگاه هایی که از یک الی دو سنسور برخوردار هستند، نمی توانند جوابگوی نیازهای مختلف دندانپزشک باشند و به همین دلیل دستگاه های مناسب از حداقل تعداد چهار سنسور تشکیل شده اند که هر کدام از این سنسورها از سایزهای مختلفی نیز برخوردار می باشد. در مراکز و مطب هایی که تعداد مراجعه کنندگان بالا می باشد، دندانپزشک باید از اسکنرهایی که از تعداد سنسورهای متنوعی برخوردار است، استفاده نماید.

همچنین بخوانید :  بهترین مارک لایت کیور دندانپزشکی

 

سایز پلیت ها

سایزبندی پلیت های دستگاه اسکنر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در زمان خرید باید در نظر گرفته شود. پلیت هایی که از سایزبندی متنوعی برخوردار می باشند، می توانند در انواع سایزهای دهانی بیماران مختلف استفاده شوند و باعث راحتی بیماران نیز خواهند شد. فسفر پلیت های مناسب معمولا دارای چهار الی پنج سایز مختلف هستند که کوچک ترین سایز آن برای دهان اطفال و سایزهای دیگر آن مطابق با دهان سایر بیماران ساخته شده است. در صورتی که سایز سنسورهای این دستگاه با دهان بیمار مطابقت داشته باشد، می تواند موقعیت تمام دندان های پایین و بالا را به راحتی مشخص کرده و قسمت تاج و ریشه دندان را بررسی نماید. در نتیجه دندانپزشک می تواند وضعیت دندان ها را به طور دقیق بررسی کرده و مشکلات آن را تشخیص دهد.

نکات مهم قبل از خرید فسفر پلیت دندانپزشکی

نکات مهم قبل از خرید فسفر پلیت دندانپزشکی

کیفیت تصویر

از آنجایی که کیفیت تصاویر دریافتی توسط دستگاه فسفر پلیت در بررسی و تشخیص دقیق مشکلات مربوط به دهان و دندان توسط دندانپزشک نقش بسزایی دارد، این دستگاه باید از رزولوشن بالایی برخوردار باشد. دندانپزشک پیش از شروع عملیات درمانی، ابتدا تصویر گرفته شده توسط سنسورهای دستگاه فسفر پلیت را در سیستم کامپیوتری خود بررسی کرده و پس از تشخیص نهایی اقدام به انجام پروسه درمانی بیمار می نماید. به همین دلیل تصاویری که از کیفیت و شفافیت مناسبی برخوردار باشند، می توانند تمامی قسمت های مختلف دهان و دندان بیمار را که با استفاده از چشم قابل مشاهده نیستند، به نمایش گذاشته و کار تشخیص بیماری را برای دندانپزشک راحت تر نمایند. فسفر پلیت های باکیفیت معمولا از رزولوشنی به میزان 15 الی 20 خط بر میلیمتر برخوردار هستند که تصاویری با وضوح بسیار بالا بر روی صفحه مانیتور به نمایش می گذارند.

همچنین بخوانید :  اپکس فایندر چیست ؟ | هر آنچه که باید در مورد دستگاه اپکس فایندر بدانید

 

کشور ساخت

به طور کلی دستگاه های فسفر پلیت با برندهای مختلفی در بازار موجود می باشند که هریک از آن ها دارای کارایی مختلفی هستند. فسفر پلیت هایی که توسط برندها و تولیدکننده های معتبر ساخته شده باشند، کیفیت لازم را نداشته و پس از گذشت مدت زمانی کارایی خود را از دست می دهند. در نتیجه دندانپزشک باید مجددا هزینه کرده و دستگاه دیگری را خریداری نماید. فسفر پلیت هایی که توسط برندهای تولیدکننده معتبری طراحی و تولید می شوند، دارای کیفیت مناسبی بوده و از عمر مفید بالایی نیز برخوردار می باشند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهم ترین موارد در تهیه و خرید دستگاه اسکنر فسفر پلیت گارانتی و خدمات پس از فروش آن است و دستگاه خریداری شده حتما باید از این ویژگی برخوردار باشد. امروزه دستگاه های فسفر پلیت به صورت تقلبی نیز به فروش می رسند و دندانپزشکان در زمان خرید این دستگاه باید تحقیق کاملی از برندهای مختلف این دستگاه انجام داده و محصولی اصلی و باکیفیت را خریداری نمایند. با مراجعه به سایت های تجهیزات دندانپزشکی می توان اطلاعات بسیار کاملی درباره انواع برندهای دستگاه فسفر پلیت به دست آورد.

برندهای معتبر فروش فسفرپلیت دندانپزشکی

در بین برند های داخلی و خارجی تولید کننده اسکنر فسفر پلیت برند 3DISK و فیوژن دارای کیفیت بالایی هستند. اسکنر فسفر پلیت فیوژن مدل F200 و اسکنر فسفرپلیت 3disc تری دیسک مدل Fire cr dental مدل های پر فروش این دو بنرد مطرح می باشند. جهت خرید هر دو محصول می توانید با شرکت دنت لند تماس گرفته و مشاوره لازم را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 20 =