یونیت دندانپزشکی

تعمیر یونیت دندانپزشکی

نحوه تعمیر یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی جز لوازم ضروری بوده که پزشک به کمک آن تمرکز بیشتری روی بیمار دارد و می تواند کار درمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اگر یونیت دچار مشکل شود تعمیر آن نیاز به تخصص و مهارت دارد و شما باید بهترین مرکز را برای تعمیر انتخاب کنید. بیمار روی یونیت قرار می گیرد تا کار درمان روی دندان های او انجام شود بدین ترتیب اگر یونیت دچار مشکل شود ممکن است سلامت بیمار به خطر بیفتد. تعمیر یونیت دندانپزشکی به صورت اصولی و با قطعات باکیفیت باعث می شود تا مراکز درمانی بتوانند دوباره از یونیت استفاده کنند.

 بدون یونیت انجام عملیات درمان غیر ممکن خواهد بود پس تعمیر باید در کمترین زمان صورت بگیرد. یونیت بخش های مختلفی دارد و زمانی که خراب می شود تعمیرکار متخصص تمام بخش ها را مورد بررسی قرار می دهد. با عیب یابی درست بهتر و سریع تر می توان یونیت را تعمیر کرد. کلیدها و ابزارهای نصب شده روی یونیت حساسیت بالایی دارند به همین دلیل برای تعمیر آنها باید زمان زیادی را در نظر گرفت تا کار با دقت انجام شود.

برخی قسمت های یونیت کاربردی تر هستند بدین ترتیب وقتی خراب می شوند دندانپزشک دیگر نمی تواند از آنها استفاده کند. برخی بخش ها در پروسه تعمیر نیاز به قطعه دارند که تعمیرکار باید قطعات درجه یک را استفاده کند. این یک کار کاملا تخصصی و اصولی است که به تجربه و دانش کافی نیاز دارد. هر اختلالی که در یونیت دندانپزشکی وجود دارد، نشان دهنده نقص و عملکرد نادرست یونیت های دندانپزشکی است.

همچنین بخوانید :  مقایسه یونیت های دندانپزشکی ایرانی و خارجی: کدامیک را انتخاب کنیم؟

اجزای اصلی تشکیل دهنده یونیت ها

زمانی که شاهد عملکرد نادرست یونیت هستید متوجه خواهید شد که یکی از اجزای تشکیل دهنده این صندلی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد. از اجزای تشکیل دهنده که ممکن است با مشکل مواجه شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورودی برق شهری برای یونیت که توسط کابل های خاصی صورت می گیرد. سیستم برق به صورت کاملا ایمن درون یونیت قرار می گیرد تا بتوان از قسمت های برقی دستگاه استفاده کرد.
  • شاسی و بدنه صندلی یونیت اصلی ترین قسمت سازه است که با کیفیت بالا و متریال درجه یک ساخته می شود تا بتواند وزن و فشار بالا را تحمل کند. صندلی خود دارای سه قسمت فوقانی، میانی و تحتانی تشکیل شده که به کمک شاسی می توان آنها را حرکت داد. بازوی یونیت به این سه بخش متصل شده است.
  • تشک صندلی کاملا نرم و طبی است چون از الیاف استاندارد تولید شده تا بیمار روی آن احساس راحتی کند. تشک دارای روکش است تا رطوبت به درون آن نفوذ نکند.
  • شلنگ‌ها و ورودی‌های آب‌وهوا و خروجی فاضلاب یونیت در بخش تحتانی دستگاه هستند. برای تعبیه آنها از فناوری روز استفاده شده به همین دلیل آب و مواد شوینده به راحتی از کاسه کنار صندلی خارج می شوند.
  • فوت کنترل یا همان پدال پایی دارند که پایین یونیت قرار گرفته و دندانپزشک با فشردن آن می تواند تمام قسمت ها را حرکت دهد. فوت کنترل قابلیت های خوبی دارد و می تواند امکانات صندلی را در اختیار پزشک و بیمار قرار دهد.
  • سیستم هوای خشک و فشرده یونیت که کمک می کند تا سطح دندان تمیز شود.
  • مانیتور یونیت و پایه آن امکان نصب دوربین داخل دهانی را فراهم می کند.
همچنین بخوانید :  نکات بهداشتی در هنگام استفاده از یونیت دندانپزشکی

تعمیر یونیت دندانپزشکیخرید انواع مینی یونیت دندانپزشکی با کیفیت های عالی از دنت لند

مشکلات رایج در یونیت های دندانپزشکی

یونیت های دندانپزشکی همیشه با مشکلات رایجی روبرو می شوند که در اینجا آنها را معرفی می کنیم:

  • امکان سوختن بردها و مدارها در این دستگاه زیاد است. استفاده زیاد از یونیت باعث شده تا سوختگی مدار و برد در آن اتفاق بیفتد که در چنین شرایطی شما نمی توانید از برخی قسمت های آن استفاده کنید.
  • بروز اشکال در مدار ساکشن که مکش را سخت می کند و نمی تواند مواد و آب را از درون دهان بیرون جمع آوری کند. اگر ساکشن دچار مشکل شود کار دندانپزشک هم با مشکل جدی مواجه خواهد شد. مدار ساکشن بهتر است قبل از کار بررسی شود.
  • خراب ‌شدن صفحه‌ کلید دستگاه مشکل شایع دیگری است که بیشتر مراکز درمانی با آن روبرو می شوند. در چنین شرایطی امکان استفاده از برخی قسمت ها وجود ندارد.
  • مشکل دیگر بروز اشکال در شیر پنوماتیک‌ها و کنترل بلوک‌ها است که برخی بخش های دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد و عملکرد آن را مختل می کند.
  • به‌هم‌خوردن تنظیمات آب‌وهوای ورودی از دیگر اشکالات رایج بوده که مانع از عملکرد خوب سیستم می شود.
  • خرابی موتور گیربکس‌ها یک مشکل جدی بوده و مانع از حرکت کردن صندلی یونیت و قسمت های دیگر آن می شود.
  • مسدود شدن فیلترهای آب‌وهوا و ساکشن که از مکش دستگاه جلوگیری می کند.
  • پوسیدگی و پارگی شلنگ‌ها باعث نشتی آنها می شود.
  • قطع شدن برق دستگاه در اثر سوختن فیوزها که باید به سرعت رسیدگی شود تا بتوان مجدد از آن استفاده کرد.
  • سوختن لامپ چراغ که دید را برای دندانپزشک سخت می کند.
  •  اشکال در میکروسوئیچ‌ها
  • خرابی در موتور یا برد اصلی که مانع از روشن شدن و کار کردن یونیت می شود.
  • به‌هم‌خوردن رگلاژ بازوهای دستگاه
  • اشکال در شیر سه‌قلوی کاسه کراشوار
همچنین بخوانید :  3 برند معتبر یونیت دندانپزشکی ساخت ایران

اصول نگهداری از یونیت های دندانپزشکی

در پاراگراف بالا به نحوه تعمیر یونیت دندانپزشکی پرداختیم اما یونیت دندانپزشکی وسیله ای حساس و در عین حال کاربردی است که شما در پروسه استفاده از آن باید به نگهداری از یونیت هم اهمیت دهید. یونیت در محیطی مرطوب است و ممکن است آلودگی های زیادی روی آن قرار بگیرد پس باید هر روز آن را تمیز و ضدعفونی کنید. سرویس و نگهداری درست باعث شده تا یونیت عملکرد خوبی داشته باشد و از طول عمر بالایی هم برخوردار باشد. با نگهداری درست شما مانع از خرابی یونیت خواهید شد از این رو نیازی نیست که هزینه های زیادی را صرف تعمیر آن کنید.

تمیز کردن یونیت به صورت هفتگی اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا یونیت ظاهری کاملا سالم داشته باشد. تمام قسمت های یونیت باید با محلول ضدعفونی کننده تمیز شود. کمتری آلودگی می تواند سیستم را با مشکل مواجه کند. نیاز است تا برخی قسمت های یونیت با هوا تمیز شود تا آلودگی در لوله ها باقی نماند. رطوبت باید خشک شود تا مانع از زنگ زدگی دستگاه گردد.

برای خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی از وبسایت دنت لند کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =