تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دست دوم دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی دست دوم کالاهایی هستند که از لحاظ کارایی و ظاهر مشابه کالاهای نو هستند اما به دلیل اینکه مدت زمانی مصرف شده اند، قیمت نسبتا پایین تری دارند. با استفاده از تجهیزات دست دوم می توان با قیمتی مناسب، تمام ابزارها و تجهیزات مورد نیاز در مطب دندانپزشکی را فراهم نمود. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که این تجهیزات دست دوم دندانپزشکی باید دارای جنس و قطعات سالمی باشند تا بتوانند در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرند و از صرف هزینه ی مجدد جلوگیری شود. از مهمترین تجهیزات دندانپزشکی دست دوم که در بازار یافت می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

یونیت دندانپزشکی دست دوم

دستگاه یونیت دندانپزشکی از جمله تجهیزاتی است که به صورت دست دوم خریداری می شود. یونیت دندانپزشکی دست دوم باید دارای بدنه سالم و روکش قابل تعویض باشد و ظاهر دستگاه از بین نرفته باشد. همچنین موتور دستگاه باید به درستی کار کند تا سایر قطعات آن دچار مشکل نشود. زیرسری صندلی باید حتما سالم و از نوع قابل تنظیم باشد تا بتوان آن را مطابق با سر افراد و اطفال تغییر داد و باعث راحتی بیمار در طی درمان شود. اجزای متصل به دستگاه از جمله شلنگ ها، صفحه کلید، لایت کیور، جرم گیر و … باید حتما سالم باشد تا دندانپزشک بتواند طی درمان از آن ها استفاده کند. پدال دستگاه نیز باید به درستی کار کند تا دندانپزشک در حین کار دچار مشکل نشود.

دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی دست دوم

دستگاه اتوکلاو نیز به صورت دست دوم در بازار موجود می باشد و باید در حین خرید آن به نکاتی توجه داشته باشید. دستگاه اتوکلاو دست دوم باید دارای بدنه ای از جنس فلز و قفل درب الکترونیکی و مکانیکی سالمی باشد تا در طی روند استریل سازی درب باز نشود و خطری ایجاد نکند. همچنین کلاس دستگاه بهتر است از نوع b بوده و نحوه بخاردهی و شیرهای آن باید حتما سالم باشد تا استریل کردن ابزار به طور کامل انجام شود. بهتر است پیش از خرید آن را به دقت بررسی کنید زیرا اگر این دستگاه دارای قطعات سالمی نباشد، میکروب ها و آلودگی های ابزار و وسایل را از بین نبرده و می تواند بهداشت افراد را به خطر بیندازد. اتوکلاو یوروندا EURONDA مدل E9 MED ( دست دوم ) نمونه ای از اتوکلاو دست دوم می باشد که توسط دنت لند رائه می شود.

همچنین بخوانید :  تفاوت فایل k  و h  دندانپزشکی

موتور ایمپلنت دست دوم

موتور ایمپلنت دندانپزشکی نیز از جمله وسایلی است که در زمینه ترمیم دندان ها نقش مهمی دارد. دندانپزشکان در حین خرید این دستگاه باید به سالم بودن قطعاتی از جمله موتور دستگاه، صفحه نمایش، گشتاور، سری آنگل و پدال آن توجه نمایند. موتور این دستگاه باید بتواند بدون هیچگونه اختلالی کار کند تا روند کار درمان به دلیل حساسیت بالا دچار مشکلی نشود. برای بالا رفتن سرعت درمان، صفحه نمایش و پدال دستگاه باید بتواند به خوبی کار کند. همچنین اگر موتور ایمپلنت از نوع نوری باشد، لامپ LED آن باید سالم بوده و نور کافی برای انجام کار داشته باشد.

دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی دست دوم

دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی نیز در زمینه ارزیابی دقیق دندان و دهان می باشد و باید دارای بدنه و صفحه نمایشی کاملا سالم باشد. انعطاف پذیری و  مقاومت بازوهای دستگاه و مدت زمان اکسپوز دستگاه رادیوگرافی در روند کار بسیار تاثیر دارد و نباید دچار هیچگونه اختلالی باشد. تیوب این دستگاه باید حتما سالم باشد تا در حین استفاده بتواند ولتاژ و جریان را به درستی تنظیم کند. قطعاتی مانند تایمر نیز باید بتواند به درستی کار خود را انجام دهد. از آنجایی که این دستگاه در روند تشخیص بیماری و درمان آن تاثیر بسیاری دارد، دندانپزشک پیش از خرید باید از سالم بودن قطعات آن اطمینان حاصل کند.

همچنین بخوانید :  تجهیزات دندانپزشکی ضروری در مطب دندانپزشکی

خرید دست دوم تجهیزات تصویربرداری دندانپزشکی

تجهیزات تصویربرداری در دندانپزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا این دستگاه به دندانپزشکان کمک می کند تا از شرایط دقیق دندان بیماران مطلع شوند و متناسب با آن اقدام به درمان کنند. مراکزی هستند که در زمینه تصویربرداری دندان به صورت حرفه ای فعالیت می کنند اما شرایطی برای آنها به وجود می آید که نمی توانند فعالیت کنند شما می‌توانید. تجهیزات تصویربرداری آنها را به عنوان نمونه دست دوم خریداری کنید، خرید دست دوم این گونه تجهیزات می تواند برای شما بسیار مناسب باشد زیرا این گونه دستگاه ها هم فعالیت زیادی نداشته اند و کیفیت بسیار بالایی دارند و از همه مهمتر نسبت به نمونه نو و تازه قیمت مناسب تری هم دارند و شما در این صورت می توانید خریدی هوشمندانه را تجربه کنید. امروزه شرایطی فراهم شده تا مراکزی که می خواهند تجهیزات تصویربرداری دندانپزشکی را به صورت دست دوم تهیه کنند با روش های مختلفی اقدام به خرید آنها نمایند. یکی از بهترین راه ها برای خرید دست دوم این تجهیزات خرید آنلاین می باشد، در خرید آنلاین شرایطی وجود دارد که مراکز می توانند تمام دستگاه های تصویربرداری موجود در سایت را به خوبی از نظر کیفیت و کارایی و قیمت و همچنین برند با هم مقایسه نمایند و سپس متناسب با این موارد بهترین نمونه از دستگاه ها را انتخاب کرده و تهیه نمایند، اصولا پس از خرید آنلاین افراد باید پرداخت هزینه داشته باشند تا سفارش و خرید آنان ثبت گردد که در این روش درگاه های پرداخت اینترنتی همه ایمن هستند، در خرید آنلاین پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن با حفظ ایمنی کامل دستگاه تحویل شما داده می شود.

همچنین بخوانید :  کاربرد سندبلاست در دندانپزشکی چیست ؟

دستگاه های تصویربرداری دندانپزشکی هم هستند که اصولا در خود مطب ها مورد استفاده قرار می گیرند و برای تصویربرداری تکی از دندان کاربرد دارند، باید بگوییم که دندان پزشکان می توانند هنگام راه اندازی مطب با کمترین هزینه هم این گونه دستگاه ها را به صورت دست دوم تهیه کنند و هم می توانند دیگر تجهیزات مورد نیاز را که دست دوم هستند تهیه نمایند تا با پرداخت هزینه کمتری همه نوع دستگاهی را در اختیار داشته باشند و یک مطب دندانپزشکی مجهز در اختیار داشته باشند و از آن برای درمان بیماران استفاده کنند. قابل ذکر است که خرید مستقیم دستگاه تصویربرداری به صورت دست دوم نیز مزیت زیادی برای شما دارد، امر به بیشتر توصیه می شود افرادی که می خواهند تازه شروع به فعالیت در زمینه دندانپزشکی کنند از دستگاه های دست دوم استفاده کنند تا مجبور به پرداخت هزینه گزاف و سنگین نشوند. در زمان خرید دست دوم تجهیزات تصویربرداری دندانپزشکی همواره باید توجه کنید که دستگاه سالم باشد و عملکرد خود را از دست نداده باشد تا در زمان استفاده از آن دچار مشکل نشوید. امروزه خرید دست دوم تجهیزات تصویربرداری دندانپزشکی و دیگر تجهیزات با رشد چشمگیری مواجه شده تا حدی که فعالیت مراکز فروش هم گسترده تر شده و تجهیزات بیشتری را خرید و فروش می کنند. اهمیت وجود آنها در مراکز دندانپزشکی باعث شده تا مراکز به فکر خرید این گونه دستگاه ها بی افتند که خرید نمونه دست دوم بهترین گزینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =